Naslov O čitanju djeci rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) About reading to children of early and preschool age
Autor Tea Jurčić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nevenka Maras (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U radu se polazi od kratkog presjeka povijesti knjige i pisma, njihovog značenja u razvoju ljudske civilizacije i kulture, te samog odnosa knjige, čitanja i čitatelja, važnosti čitanja od najranije dobi djeteta te uloge koju roditelji i odgojitelji imaju u poticanju istih. Dan je i pregled popularnosti knjige u Republici Hrvatskoj, ali i u Europi u kojem se uočava konstantan pad čitanosti. Cilj rada bio je ispitati stavove odgojitelja, roditelja i djece o jezičnoj djelatnosti čitanja. Istraživanje se sastojalo od dvije ankete koje su ispitale stav i mišljenje odgojitelja i roditelja o jezičnoj djelatnosti čitanja, njenoj važnosti i njihovim osobnim navikama. Proveden je i intervju koji je uključivao djecu u dobi od 4 do 6 godina iz dvaju vrtića grada Zagreba. Neke od spoznaja ovog istraživanja uključuju potvrdu uživanja djece rane i predškolske dobi u aktivnostima čitanja kao i potvrdu utjecaja pozitivnih navika roditelja i odgojitelja na navike djece. Također potvrđena je hipoteza kako se djeci najčešće čita prije spavanja. Nadalje valja izdvojit kako hipoteza, da su odgojitelji nezadovoljni stanjem i opskrbom knjižnične građe u svome vrtiću, nije potvrđena. Čitanje je proces koji djetetu donosi mnogo, koji potiče njegovu maštu, gradi odnose, razumijevanje, empatiju, širi vidike i spoznaje. Čitanje je preduvjet za kasniji uspješan život i zato je važno da roditelji i odgojitelji potiču razvoj predčitačkih i čitačkih sposobnosti i vještina, te svojim navikama pozitivno utječu na navike djece kako bi stvorili nove naraštaje čitača koji u čitanju vide užitak. Čitanje je putovanje kojim se mijenjamo mi, naš pogled na svijet, ali i sam svijet.
Sažetak (engleski) The paper starts from a short section of the history of books and writing, their significance in the development of human civilization and culture, and the relationship between books, reading and readers. It also includes the importance of reading from the earliest age of a child and the role that parents and educators play in encouraging reading habits. This paper also aims for the overview of the book's popularity in the Republic of Croatia, but also in Europe, where a constant decline in readership is noticed. The aim of the work was to examine the attitudes of educators, parents and children about the linguistic activity of reading. The research consisted of two surveys that examined the attitude and opinion of educators and parents. An interview was also conducted, which included children between the ages of 4 and 6 from two kindergartens in the city of Zagreb. Some of the findings of this research include the confirmation of the enjoyment of children of early and preschool age in reading activities, as well as the confirmation of the positive influence of positive habits of parents and educators on children's habits in reading activities. The hypothesis that children are most often read to before going to bed was also confirmed. Also, I would like to point out that the hypothesis, that educators are dissatisfied with the condition and supply of library materials in their kindergarten, was not confirmed. Reading is a process that brings a lot to a child, which stimulates his imagination, builds relationships, understanding, empathy, broadens horizons and knowledge. Reading is a prerequisite for a successful life, and that is why it is important that parents and educators encourage the development of pre-reading and reading abilities and skills, and with their habits positively influence the habits of children in order to create new generations of readers who see pleasure in reading. Reading is a journey that changes us, our view of the world, but also the world itself.
Ključne riječi
jezična djelatnost čitanja
čitalačke navike
čitanje u ranoj dobi
čitanje i kultura
odgojitelji
roditelji i djeca
Ključne riječi (engleski)
language activity of reading
reading habits
reading at an early age
reading and culture
educators
parents and children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:044395
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-16 10:36:52