Naslov Djetetova prilagodba na jaslice i privrženost prema roditeljima
Naslov (engleski) The child's adaptation to the nursery and attachment to parents
Autor Mia Habek
Mentor Ivana Golik (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Zalar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Polazak u jaslice djetetu predstavlja nepoznanicu pred koju dolazi sa strahom. Ulazi u novo okruženje s nepoznatim ljudima koji će se brinuti o njemu te upoznaje novu djecu s kojom će provoditi vrijeme. Mora se prilagoditi novom ritmu dana, novim pravilima te novoj prehrani. Reakcija djece na ovaj proces se očituje kroz plakanje, separacijsku anksioznost, odbijanje odgojitelja, igre, hrane. U tom periodu zbog slabijeg imuniteta, djeca su sklonija razvitku različitih bolesti koje im također otežavaju boravak u jaslicama. Zbog tih razloga, roditelji često teško prihvaćaju i teže se prilagođavaju situacijama u kojima njihovo dijete plače i obolijeva. Ovaj rad je pisan s ciljem da se izlože postupci odgojitelja koji će olakšati proces prilagodbe djetetu i njegovim roditeljima te s ciljem promišljanja kako tip privrženosti koji je prisutan u odnosu roditelja i djeteta utječe na djetetovu prilagodbu. Dijete će se uspješnije prilagoditi jaslicama ako odgojitelj adekvatno i pravovremeno odgovara na njegove potrebe, mirno, strpljivo i blago razgovara s njime te se prema djetetu odnosi s poštovanjem. Odgojitelj djetetu može stvoriti sigurno i poticajno okruženje u kojem će se dijete osjećati opušteno te će bezbrižno moći istraživati novu okolinu. Odgojitelj također s roditeljima stvara partnerski odnos pun povjerenja, strpljenja, komunikacije i kompromisa koji ima velik utjecaj na bolji rast i razvoj djeteta. Roditelji ili staratelji koji su tijekom razdoblja ranog razvoja adekvatno i pravovremeno odgovarali na djetetove potrebe, s djetetom će izgraditi sigurnu privrženost, osigurat će time njegovu lakšu prilagodbu na jaslice kao i pozitivan utjecaj na izgradnju budućih partnerskih veza u životu djeteta.
Sažetak (engleski) Going to the nursery represents the unknown for the child, which they approaches with fear. He enters a new environment with unknown people who will take care of him and meets new children with whom he will spend time. He has to adapt to the new rhythm of the day, new rules and new diet. Children's reaction to this process is manifested through crying, separation anxiety, rejection of educators, games, food. During this period, due to weaker immunity, children are more prone to developing various diseases that also make it difficult for them to stay in the nursery. For these reasons, parents often have a hard time accepting and adapting to situations in which their child cries and gets sick. This paper was written with the aim of presenting the actions of educators that will facilitate the process of adaptation to the child and his parents, and how the type of attachment present in the parent-child relationship affects the child's adaptation. The child will adapt more successfully to the nursery if the educator responds adequately and timely to his needs and speaks calmly, patiently and gently to him and treats the child with respect. The educator can create a safe and stimulating environment for the child in which the child will feel relaxed and will be able to explore the new environment carefree. The educator also creates a partnership with the parents full of trust, patience, communication and compromise, which has a great impact on the better growth and development of the child. In this process, the parents' task is to spend a lot of quality time with the child and to adequately and timely respond to the child's needs. These procedures will result in the creation of a safe type of child attachment that will facilitate the child's process of adaptation to the nursery and will have a positive impact on his future relationships with partners.
Ključne riječi
dijete
jaslice
prilagodba
privrženost
Ključne riječi (engleski)
adaptation
child
attachment
nursery
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:580380
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-20 09:52:07