Sažetak | Četiri su osnovne jezične djelatnosti, a to su slušanje, govorenje, čitanje i pisanje. Usvajanje jezika započinje već u ranoj dobi slušanjem i oponašanjem odraslog, zatim dolazi do ponavljanja i razumijevanja kako bi se kasnije razvilo čitanje i pisanje. Čitanje i pisanje stječu se učenjem i zato spadaju u sekundarne jezi ne djelatnosti za razliku od slušanja i govorenja koje su osnovne. Djetetu se usvajanje govora može prenijeti isključivo osjetilom sluha i zato su nužni dobri govorni modeli. U tome veliku ulogu osim slušanja bajki, priča i poezija imaju igre, osobito didaktičke i jezične. Igrom se brže usvaja jezik i čini zanimljivijim, bitan je čimbenik djetetovog odrastanja i djeluje na njegov tjelesni, socioemocionalni, spoznajni i govorni razvoj te na sveobuhvatan razvoj ličnosti. Za igru se smatra da je jedan od prvih na ina učenja. Igrom djeca stječu svoja prva iskustva, znanja, sposobnosti, vještine i spoznaju svijet koji ih okružuje. Govor prevladava u dječjoj igri, njegovoj spoznaji i doticaju sa svime što ga okružuje te mu omogućuje iskazivanje misli, namjera, potreba, želja i stanja. Neizostavno je poticati aktivno govorenje djece međusobno zbog sve veće zastupljenosti društvenih mreža i komunikacije pisanim putem koja dovodi do oskudnog rječnika i lošije komunikacije. Jezične igre imaju veliku ulogu u poticanju govorenja u svakodnevnim situacijama.
Cilj rada je istražiti utjecaj jezičnih igara u poticanju jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja kod djece predškolske dobi. Analizom provedenog istraživanja rezultati su pokazali da je uloga jezičnih igara u poticanju slušanja i govorenja kod djece predškolske dobi od velikog značaja. |
Sažetak (engleski) | There are four basic language activities, which are listening, speaking, reading, and writing. Language acquisition begins early with listening and imitating adults, followed by repetition and understanding, which later leads to the development of reading and writing. Reading and writing are acquired through learning and therefore belong to secondary language activities, unlike listening and speaking, which are primary. A child’s acquisition of speech can be transferred exclusively through the sense of hearing, so good speech models are necessary. In addition to listening to fairy tales, stories, and poetry, games, especially didactic and language games, play a significant role. Through play, language is acquired faster and made more interesting; it is a crucial factor in a child’s growth and affects their physical, socio-emotional, cognitive, and speech development, as well as the overall development of personality. Play is considered one of the first ways of learning. Through play, children gain their first experiences, knowledge, abilities, skills, and understand the world around them. Speech prevails in children’s play, its cognition, and interaction with everything around them, allowing them to express thoughts, intentions, needs, desires, and states. It is essential to encourage active speaking among children due to the increasing prevalence of social media and written communication, which leads to a limited vocabulary and poorer communication.
Language games play a significant role in encouraging speaking in everyday situations. The goal of the paper is to investigate the impact of language games in encouraging language activities of listening and speaking in preschool children. The analysis of the conducted research showed that the role of language games in encouraging listening and speaking in preschool children is of great importance. |