Naslov Crtež i pokret u nastavi Likovne kulture
Naslov (engleski) Drawing and Movement in Art Classes
Autor Martina Drobac
Mentor Ivana Gagić Kičinbači (mentor)
Član povjerenstva Luka Petrač (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonia Čačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Gagić Kičinbači (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Sažetak Prema kurikulumu za Likovnu kulturu iz 2019. godine, jedna od funkcija nastave Likovne kulture jest razvijanje sposobnosti kreativnog mišljenja i djelovanja. Prema Gulifordu, kreativnost je uzrokovana pojavom divergentnog mišljenja, za koje nam je potrebno iskustvo, znanje, te mogućnost povezivanja naizgled udaljenih dijelova iskustva. Dijete posjeduje kreativnost prvi put viđenog i izraženog, jer u njegovom likovnom stvaralaštvu nema povezivanja starog iskustva u bogate nove kombinacije, već ono prvi put uočava i izražava otkriveno. Razvoj dječje likovne kreativnosti trebao bi se svjesno organizirati, usmjeravati i poticati. Nakon završetka spontanog likovnog izražavanja, djeci je potrebno dodatno motiviranje kako bi se nastavila likovno izražavati, a pri tome bi učitelj trebao biti fleksibilan, prilagodljiv, te sadržajno i metodički dinamičan u provedbi nastave. Učenici rane školske dobi su fizički vrlo aktivni, te se njihova kreativnost najprirodnije izražava kroz pokret. Dijete pokretom lako izražava svoje osjećaje, ideje i doživljaje, a pokret pozitivno utječe na socijalni, fizički, emocionalni i kognitivni razvoj djeteta. Pokret omogućuje učenicima kinestetičko pristupanje aktivnostima, kojim oni dolaze do novih pitanja, novih odgovora i novih rješenja. Djeca su oduvijek crtala izvan škole, na pijesku ili ulici, te tada nisu imala obrasce, već su polazila od vlastitog osjećaja, znanja o objektivnoj stvarnosti i mogućnosti izvedbe. Sva se djeca mogu stvaralački izraziti na slobodan, nesputan i stvaralački način, kada crtaju predmet po sjećanju ili po mašti. Likovni pedagog trebao bi pomoći djetetu da se slobodno izrazi, pronalazeći prikladne materijale, sredstva i podloge za likovni izraz. U ovom će se radu pokušati dokazati kako spoj crteža i pokreta u nastavi Likovne kulture pozitivno utječe na kreativnost učenika.
Sažetak (engleski) According to the curriculum for Fine Arts from 2019, one of the functions of Fine Arts classes is to develop the ability to think creatively and act. According to Gulliford, creativity is caused by the emergence of divergent thinking, for which we need experience, knowledge, and the ability to connect seemingly distant parts of experience. The child possesses the creativity of what is seen and expressed for the first time, because in his artistic creation there is no connection of old experience into rich new combinations, but he observes and expresses what has been discovered for the first time. The development of children's artistic creativity should be consciously organized, directed and encouraged. After the end of spontaneous artistic expression, children need additional motivation to continue to express themselves artistically, and the teacher should be flexible, adaptable, and content-wise and methodically dynamic in the implementation of the lesson. Students at early school age are physically very active, and their creativity is most naturally expressed through movement. The child easily expresses his feelings, ideas and experiences through movement, and movement has a positive effect on the child's social, physical, emotional and cognitive development. The movement enables students to approach the activities kinesthetically, through which they come up with new questions, new answers and new solutions. Children have always drawn outside of school, on the sand or on the street, and then they did not have patterns, but started from their own feelings, knowledge of objective reality and the possibility of performance. All children can express themselves creatively in a free, unrestrained and creative way, when they draw objects from memory or from their imagination. An art pedagogue should help the child to express himself freely, finding suitable materials, means and bases for artistic expression. This paper will try to prove that the combination of drawing and movement in art classes has a positive effect on students' creativity.
Ključne riječi
likovna kultura
kreativnost
crtež
pokret
Ključne riječi (engleski)
art education
creativity
drawing
movement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:834581
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-04-08 13:26:50