Naslov Kineziološka aktivnost i pretilost predškolske djece u Sesvetama
Naslov (engleski) Kinesiological activity and obesity of preschool children in Sesvete
Autor Domagoj Tikvić
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Draženko Tomić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka rekreacija
Sažetak Predmet diplomskog rada jest kineziološka aktivnost i pretilost djece predškolske dobi. Svrha je rada provesti teoretsku analizu kineziološke aktivnosti te pretilosti djece predškolske dobi, oslanjaju i se na postoje u stručnu literaturu, kao i istražiti te aspekte unutar predškolske ustanove u Sesvetama u Zagrebu. Kineziološka aktivnost odnosi se na tjelesne aktivnosti koje se poduzimaju tijekom slobodnog vremena, a obuhvaćaju svaku organiziranu i namjernu tjelovježbu usmjerenu na očuvanje ili jačanje zdravlja u slobodno vrijeme. Postoji više vrsta kinezioloških aktivnosti, a u diplomskom radu naglasak je na rekreativnim aktivnostima koje se provode s djecom predškolske dobi. Dobrobiti tjelesne aktivnosti za djecu predškolske dobi su brojne. Kineziološke aktivnosti pozitivno utječu na motoričke sposobnosti, funkcionalne i kognitivne sposobnosti te verbalne karakteristike. Te aktivnosti pridonose i tjelesnom i psihičkom blagostanju, podižu raspoloženje i poboljšavaju kvalitetu života djece predškolske dobi. S obzirom na korisne učinke tjelesne aktivnosti na djecu predškolske dobi, za odgojitelje u predškolskim ustanovama ključno je poticati tu djecu na sudjelovanje u različitim tjelesnim aktivnostima. Uz to, odgojitelji moraju razumjeti rast i razvoj djece predškolske dobi te prepoznati važnost uključivanja djece u različite oblike tjelesne aktivnosti.
Za potrebe diplomskog rada provedeno je istraživanje u odabranoj ustanovi ranog i predškolskog odgoja iz Sesveta kako bi se utvrdilo jesu li šestogodišnjaci koji su pohađali tu ustanovu od 2021. do 2024. godine pretili. Korišteni su podatci o mjerenju težine, visine i indeksa tjelesna mase, a u istraživanje je uključeno ukupno 240 djece. Pokazalo se da većina sudionika ima indeks tjelesne mase koji ukazuje na normalnu težinu, pa se odbacuje prva istraživačka hipoteza u okviru koje se pretpostavljalo da su sudionici pretežno pretili. Osim toga, druga se istraživačka hipoteza, u okviru koje se pretpostavljalo da u indeksu tjelesne mase kod dječaka i djevojčica postoje statistički značajne razlike jer su statistički značajne razlike s obzirom na spol sudionika za indeks tjelesne mase dokazane samo u 2024. godini, ali ne i u prethodne tri godine.
Sažetak (engleski) The focus of this paper is on kinesiology activity and obesity in preschool children. The purpose of the paper is to carry out a theoretical analysis of kinesiology activity and obesity in preschool children, relying on the existing professional literature, as well as to investigate these aspects within the preschool institution in Sesvete in Zagreb. Kinesiological activity refers to physical activities undertaken during free time, and includes any organized and intentional exercise aimed at preserving or strengthening health in free time. There are several types of kinesiology activities, and in the final paper the emphasis is on recreational activities that are carried out with children of preschool age. The benefits of physical activity for preschool children are numerous. Kinesiological activities have a positive effect on motor abilities, functional and cognitive abilities, and verbal characteristics. These activities contribute to physical and psychological well-being, raise the mood and improve the quality of life of preschool children. Considering the beneficial effects of physical activity on children of preschool age, it is crucial for educators in preschool institutions to encourage these children to participate in various physical activities. In addition, educators must understand the growth and development of preschool children and recognize the importance of involving children in various forms of physical activity.
For the purposes of this paper, research was conducted in a selected institution of early and preschool education from Sesvete to determine whether the six-year-olds who attended that institution from 2021 to 2024 were obese. Data on weight, height and body mass index measurements were used, and a total of 240 children were included in the research. It turned out that most of the participants have a body mass index that indicates a normal weight, so the first research hypothesis, which assumed that the participants were predominantly obese, is rejected. In addition, the second research hypothesis, in which it was assumed that there are statistically significant differences in the body mass index of boys and girls, because statistically significant differences with regard to the gender of the participants for the body mass index were proven only in 2024, but not in the previous three years.
Ključne riječi
kineziološke aktivnosti
pretilost
djeca predškolske dobi
Ključne riječi (engleski)
kinesiological activities
obesity
children of preschool age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:649543
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-04-09 14:33:39