Naslov Dramsko izražavanje kao poticaj ranom jezičnom razvoju
Naslov (engleski) Dramatic expression as a stimulus for early language development
Autor Ida Marušić
Mentor Maša Rimac Jurinović (mentor)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Pažur (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Verbalna komunikacija je glavni oblik sporazumijevanja među ljudima. Upravo zato je od velike važnosti da dijete već u najranijem razdoblju svog života usvoji osnovne oblike jezika. Tijekom svojeg djetinjstva ono prolazi kroz različite jezične faze i usvaja jezična i gramatička pravila, a u razvoju njegova jezika veliku ulogu igra okolina kojom je ono okruženo svakoga dana. Za kvalitetnu komunikaciju neizostavna su umijeća slušanja i govorenja. Važno je poticati djecu da aktivno slušaju, a govor proizlazi upravo iz sposobnosti slušanja jer sve što djeca čuju, ona to i govore. Treba im pružati mogućnost da govore kada žele i da se jasno izjašnjavaju. Navedene djelatnosti se najbolje razvijaju različitim pripovijedanjima, jezičnim i dramskim igrama. Dramski odgoj jedan je od odgojnih oblika koji se provodi u većini odgojno-obrazovnih ustanova. Ono podrazumijeva provođenje dramskih aktivnosti u vrtiću i upoznavanje djeteta s kazališnom umjetnošću. Među dramske aktivnosti spadaju različite dramske tehnike i metode. Dramski odgoj sadrži tri područja: dramsko izražavanje, dramsko stvaralaštvo i dramsku kulturu. U radu se stavlja naglasak na dramsko izražavanje jer je ono usmjereno na obrazovne ishode, a cilj istraživanja je upravo vidjeti kako dramsko izražavanje utječe na jezični razvoj djeteta. Uz dramske, značajne su i jezične igre koje svojim sadržajem potiču na kreativnost i govor djeteta. Za kvalitetnu provedbu dramskih aktivnosti bitan je i sam utjecaj te prisutnost odgojitelja. On bira svoju ulogu u igri i na taj način ostvaruje suradnju s djetetom te ga vodi kroz igru. Navedena teorija, primijenjena je i u istraživanju koje je provedeno u vrtiću s grupom djece. S obzirom na činjenicu da se za poticaj jezičnog razvoja djece u vrtiću, u kojem je provedeno istraživanje, održava više aktivnosti iz drugih umjetničkih područja, cilj je bio vidjeti koliko dramsko izražavanje doprinosi spomenutom razvoju. Kako su objasnili odgojitelji, razlozi rijetkog provođenja dramskih aktivnosti u svrhu poticanja govora su nedovoljna količina iskustva odgojitelja u dramskoj pedagogiji, no u stvarnosti to nije od velike važnosti zato što je djeci najbitnija igra, a ne profesionalnost.
Sažetak (engleski) Verbal communication is the primary form of interaction between people. For this reason, it is very important that a child acquires the basic forms of language at the earliest stages of life. Throughout childhood, the child goes through various language phases, learning linguistic and grammatical rules, with their environment playing a crucial role in language development, as they are surrounded by it daily. For effective communication, the skills of listening and speaking are essential. It is important to encourage children to listen actively, as speech stems from the ability to listen. Everything children hear, they also speak. They should be given the opportunity to speak when they wish and to express themselves clearly. These activities are best developed through storytelling, language, and dramatic games. Drama education is one form of education implemented in most educational institutions. It involves conducting dramatic activities in kindergarten and introducing children to the theatrical art. Dramatic activities include various drama techniques and methods. Drama education encompasses three areas: dramatic expression, dramatic creativity, and dramatic culture. This paper focuses on dramatic expression because it is aimed at educational outcomes, with the research goal being to see how dramatic expression influences a child language development. Along with dramatic activities, language games that encourage creativity and speech are also important. For the effective implementation of dramatic activities, the role and presence of the educator are crucial. The educator selects their role in the game and thus collaborates with the child, guiding them through the play. This theory was also applied in research conducted in a kindergarten with a group of children. Given that several activities from other artistic fields are conducted to stimulate language development in the kindergarten where the research was carried out, the aim was to see how much dramatic expression contributes to this development. According to the educators, the reasons for the rare use of dramatic activities to encourage speech are the lack of experience among educators in drama pedagogy. However, in reality, this is not of great importance because what matters most to children is play, not professionalism.
Ključne riječi
dramski odgoj
dramsko izražavanje
aktivnosti
razvoj
igra
Ključne riječi (engleski)
drama education
dramatic expression
activities
development
play
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:255907
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-04-11 13:58:33