Naslov Roditeljska uloga u procesu prilagodbe djece jasličke dobi u odgojno-obrazovnoj ustanovi
Naslov (engleski) The role of parents in the process of adjustment of nursery age children in an educational institution
Autor Barbara Erslan
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pahić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Obiteljska pedagogija
Sažetak Rođenjem dijete započinje upoznavati svijet koji ga okružje. Prvo je obiteljsko okružje, roditelji, šira obitelj te prostor i predmeti iz neposredne okoline. Svaki taj segment važan je dio djetetova života koji se novim iskustvima i spoznajama dopunjava i proširuje. Odrastanjem dijete uz vlastitu obitelj upoznaje nove ljude u različitim socijalnim sredinama. Jedna od njih je polazak u ustanovu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. U radu će se detaljnije razraditi prilagodba djeteta na jaslice te dati uvid u značenje i uloge određenih profesionalaca u tom procesu. Započet će se s tumačenjem svih sastavnica ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje te komponente prilagodbe. Dječji vrtić je potpuna nepoznanica djetetu rane i predškolske dobi pa mu treba pružiti svu potrebnu podršku i olakšati proces prilagodbe na novu sredinu. Polazak u dječji vrtić djetetu predstavlja veliki stres te je prilagodba ključna za razvoj djeteta jer olakšava promjene koje dovode do mijenjanja djetetove perspektive i života općenito. U tom procesu svako dijete različito reagira; od plača, straha izazvanog odvajanjem od roditelja, agresije i slično. Može doći do povlačenje u sebe, introvertiranosti te odbijanja socijalizacije i interakcije s drugima. Umanjivanjem stresnih faktora u vrijeme prilagodbe djetetu se omogućava bezbolniji prijelaz iz obiteljskog u vrtićko okružje. U tom procesu ključnu ulogu uz roditelje imaju odgojitelji koji ostvarivanjem iskrene, dobre komunikacije i suradnje zajedničkim snagama djetetu olakšavaju prilagodbu na vrtić. Od iznimne važnosti je razmjena informacija o djetetu između roditelja i odgojitelja, što pridonosi boljem razumijevanju djetetovih potreba i njihovog zadovoljavanja. Roditelji tijekom prilagodbe imaju značajnu ulogu te i sami prolaze određeni proces prilagodbe na nove segmente u roditeljstvu. Svakodnevno se suočavaju s promjenama u ponašanju djeteta, emotivnih, ali i tjelesnih, što od roditelja zahtijeva pronalaženje načina kako da olakšaju djetetu prilagodbu i da što brže prihvate novu svakodnevicu. Sam proces prilagodbe djeteta na dječji vrtić olakšava se dobrom pripremom ustanove da odgovori na sve djetetove potrebe te razvije osjećaj prihvaćenosti u novoj sredini. Upravo odgajatelji, kao profesionalci sa svim potrebnim kompetencijama za rad s djecom rane i predškolske dobi, najbolje znaju kako djetetu olakšati proces prilagodbe.
Sažetak (engleski) When a child is born, he begins to get to know the world around him. The first is the family environment, parents, extended family, space and objects from the immediate surroundings. Each of these segments i san important parto f the child's life, which is supplemented and expanded with new experiences and knowledge. Growing up, the child meets people in different social environments with his own family. One of them is going to an institution for early and preschool education. The paper will look at the child's adaption to the nursery and provide an insight into the meaning and roles of certain professionals in that process. Initially, all components of the institution for early and preschool education and adaption components are explained. Kindergarten is a complete stranger to a child of early and preschool age, so it is required to provide him with all the necessary support and facilitate the process of adaption to the new environment. Going to kindergarten represents a great stress for the child, and adaption is crutial for the child's development because it relieves changes that lead to changing the child's perspective and life in general. In this process, each child reacts differently; from crying, fear caused by separation from parents, aggression and similarly. There may be withdrael, introversion and refusal to socialize and interact with others. By reducing stress factors during the adjustment period, a painless transition from the family environment to the kindergarten environment is enabled for the child. In this process, educators play a key role alongside parents, who facilitate the child's adaption to kindergarten through sincere, good communication and joint cooperation. The exchange of information about the child between parents and educators is extremely important, which contributes to a better understanding of the child's needs and their satisfaction. Parents play an important role during adaption and they themselves go through a certain process of adaption to new segment sin parenting. Every day they are faced with changes in the child's behavior, emotional as well as physical, which requires the parents to find a way to make it easier for the child to adapt and to accept the new everyday life as quickly as possible.The very process of the child's adaption to the kindergarten is facilitated by the good preparation of the institution to respond to all the child's needs and develop a sense of acceptance in the new environment. Educators, as professionals with all the necessary competents for working with children of early and preschool age, know best how to facilitate the adaption process for the child.
Ključne riječi
dijete
proces prilagodbe
komunikacija i suradnja roditelja i odgajatelja
Ključne riječi (engleski)
child
adaption process
communication and cooperation of parents and educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:818956
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-04-14 12:16:03