Naslov Mišljenje roditelja o suradnji putem aplikacije (Okitoki)
Naslov (engleski) Parents' opinion about cooperation trough Okitoki application
Autor Jana Vukoja
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Irena Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2025-04-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove roditelja, odnosno mišljenja roditelja o komunikaciji putem aplikacije Okitoki. Aplikacija Okitoki nastala je 2020. godine potaknuta nemogućnošću odnosno težom komunikacijom i suradnjom s roditeljima i vrtićem tijekom epidemije koronavirusa. Istraživanje za potrebe završnog rada provedeno je online među 50 roditelja dječjeg vrtića „Ribica“ iz Zagreba u kojem se navedena aplikacija koristi kao jedan od oblika komunikacije i suradnje između roditelja i vrtića. Dio roditelja koji nisu imali djecu u vrtiću prije epidemije koronavirusa s ovim načinom komunikacije nisu upoznati od prije dok je dio roditelja koji su dobili djecu nakon epidemije koronavirusa upoznat samo s ovim načinom komunikacije. Rezultati istraživanja pokazali su da je zadovoljstvo aplikacijom veliko s obzirom da ukupno 82% roditelja smatra da je aplikacija Okitoki odlična odnosno vrlo dobra te istu preporučuju vrtićima koji ju ne koriste. Svi ispitani roditelji snalaze se u korištenju aplikacije zbog dobre preglednosti iste što svjedoči velik postotak od 90% roditelja koji je izjavio ovu činjenicu. Također, čak 88% roditelja smatra da se putem aplikacije gradi bolji odnos i komunikacija između roditelja i odgojitelja što je temelj kvalitetnom partnertvu obitelji i odgojno-obrazovne ustanove. Kroz aplikaciju dobivaju sve potrebne informacije o svojoj djeci i njihovim aktivnostima u vrtiću koje su korisne za dobru suradnju.
Zaključno, rezultati istraživanja ukazuju na potrebu za unapređenjem suvremenije komunikacije i suradnje između roditelja i vrtića. Današnja generacija roditelja sve više koristi pametne uređaje, a time i aplikacije te preferiraju ovaj način komunikacije. Na ovaj način roditelji prate napredak i aktivnost svog djeteta objavljene u realnom vremenu, a zapis ostaje trajno dostupan (tekstovi, fotografije i videozapisi objavljeni od strane odgojitelja, pedagoga, ravnatelja i dr.).
Sažetak (engleski) The aim of this research was to examine parents' attitudes and opinions regarding communication through the Okitoki application. The Okitoki application was developed in 2020, driven by the challenges of communication and collaboration between parents and kindergartens during the COVID-19 pandemic. The research for this final paper was conducted online among 50 parents at the „Ribica“ kindergarten in Zagreb, where the Okitoki application is used as one of the forms of communication and cooperation between parents and the kindergarten. Some parents whose children did not attend kindergarten before the pandemic were previously unfamiliar with this method of communication, while parents who had children after the pandemic are only familiar with this form of communication. The results of the research showed high satisfaction with the application, as 82% of parents consider the Okitoki application to be excellent or very good and recommend it to kindergartens that do not use it. All the parents surveyed are able to use the app due to its good clarity, which is evidenced by the high percentage of 90% of parents who stated this fact. Additionally, 88% of parents believe that the app helps build a better relationship and communication between parents and educators, which is the foundation of a quality partnership between the family and the educational institution. Through the app, parents receive all the necessary information about their children and their activities in kindergarten, which is useful for good collaboration.
In conclusion, the research results highlight the need to improve modern communication and cooperation between parents and kindergartens. Today's generation of parents increasingly uses smart devices and apps, preferring this method of communication. Through this approach, parents can follow their child's progress and activities in real time, with records (texts, photos, and videos published by educators, pedagogue, principal, etc.) remaining permanently accessible.
Ključne riječi
odgojitelj
aplikacija
suradnja
Ključne riječi (engleski)
educator
application
cooperation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:772818
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-04-15 14:54:14