Naslov Prikaz književnoumjetničkog teksta u nižim razredima osnovne škole
Autor Marijana Ćosić
Mentor Vladimira Velički (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Kroatistika
Sažetak Hrvatski jezik i književnost najopsežniji je nastavni predmet u osnovnoj školi. Sama književnost čini veći dio nastave materinjeg jezika. Učenici čitaju, istražuju, osmišljavaju, analiziraju različite književnoumjetničke tekstove. Važno je učenike motivirati za rad i potaknuti ljubav prema književnosti, kako bi kroz život ostali vezani za knjigu. Uvodom u metodiku književnoga odgoja utvrđene su faze razvoja književnoga odgoja kod djece, kako bi se svakom uzrastu moglo pristupiti na primjeren način, sukladno kognitivnim i emocionalnim sposobnostima. Analizom sadržaja nastavnog sata književnosti opisuje se razlika između tradicionalne i suvremene nastave književnosti. Različite mogućnosti rada s tekstom opisuju ideje i donose poticaje za kreativnost učenika i učitelja u nastavi, nude nove ideje i smjernice kako nastavu učiniti kvalitetnijom. Poticanje razvoja kreativnosti učenika važno je kako učenici ne bi bili samo pasivni promatrači u nastavi, nego aktivni sudionici nastavnog procesa. Učenik treba biti intrinzično motiviran, kako bi škola za njega bila privlačno mjesto. Isticanjem važnosti pričanja priča i igranja igara u nastavi književnosti daje se prostor da djeca ustanu iz školskih klupa i zaista sudjeluju u nastavi, da daju sebe i tako doprinesu samom nastavnom procesu. Ovaj rad nastoji pružiti pregled mogućnosti pronalaska različitih rješenja za zanimljivu nastavu književnosti u nižim razredima osnovne škole. Istraživanje koje je provedeno u svrhu rada potvrđuje kako je nastava književnosti uglavnom monotona i djecu je potrebno puno motivirati za rad. Također, učiteljima je potrebna podrška i edukacija, kako bi djeci književnost, a tako i svu nastavu učinili privlačnom i zanimljivom. Mogućnosti i izvora ima, potrebno je samo zaista voljeti učenike i poučavanje i nastava će svim sudionicima biti zanimljivija.
Sažetak (engleski) Croatian language and literature is the most comprehensive subject in elementary school. Literature itself makes the most of the subject of the mother tongue. Students read, explore, design, analyze different literary texts. It is important for students to be motivated to work and to encourage love for literature to keep up with books throughout life. Introduction to the method of literary education explains the phases of the development of the literary education, so that every age could be accessed in an appropriate way, in accordance with the cognitive and emotional abilities. By analyzing the contents of the teaching lesson of literature, there is a difference between traditional and contemporary teaching of literature. Different options of working with the text describe ideas and provide inspiration for the creativity of students and teachers., offering new ideas and guidelines to make teaching more quality. Encouraging the development of students' creativity is important for students to be not only passive observers in teaching, but active participants in the teaching process. The student should be intrinsically motivated to make the school attractive place for him. By highlighting the importance of storytelling and playing games in the teaching of literature, there is room for children to get up from the school bench and actually participate in classes, to give themselves in something and thus contribute to the teaching process itself. This paper aims to provide an overview of the possibilities of finding different solutions for interesting literacy classes in lower grades of elementary school. The researches carried out for the purpose of the work confirms that the teaching of literature is mostly monotonous and children need a lot of motivation and encouragement to work. Teachers also need support and education to make literacy and all the other subjects attractive and interesting. There are a lot of opportunities and resources, it is only necessary to love the teaching and the students, and it will result satisfaction in both ways.
Ključne riječi
metodika književnoga odgoja
pričanje priča
kreativnost
interpretacija teksta
Ključne riječi (engleski)
method of literary education
story telling
creativity
text interpretation.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:861572
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-20 07:54:39