Naslov Govor tijekom simboličke igre
Naslov (engleski) Speech Production During Symbolic Play
Autor Martina Kuran
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Biserka Petrović Sočo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-11-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Dijete je socijalno biće i već u prvim danima svoga života započinje interakciju s okolinom koja ga okružuje. Igrom dijete oponaša odraslog te se na taj način uživljava u svijet odraslih. Osim toga, igra predstavlja najznačajniji način razvoja ličnosti, uspostavlja kvalitetne odnose te potiče govorni razvoj djeteta. Razvoj jezičnih vještina jednako je važan kao spoznajni, emocionalni ili socijalni razvoj. Govor se uči i razvija nevjerojatnom brzinom od najranije dobi, a sam jezični razvoj započinje prije djetetova rođenja, već u pretporodnom razdoblju. Po rođenju dijete reagira na poznate glasove roditelja, glasanjem iskazuje svoje potrebe te postupno ovladava glasovima jezika kojemu je izloženo, riječima, značenjima, jezičnom uporabom. Iako se jezični razvoj u širem smislu nastavlja kroz cijeli život, do četvrte će godine dijete ovladati osnovom komunikacije materinskim jezikom. Govor se ne razvija kod svakog djeteta jednakom brzinom i na isti način, no potrebno je svakom djetetu omogućiti da odrasta u poticajnom jezičnom okruženju. Svjesni smo da je govor od iznimne važnosti u svakodnevnom životu, ali kako bi se pravilno mogao razvijati moraju biti ispunjeni biološki, sociološki i psihološki uvjeti. Ovaj rad donosi prikaz govorne produkcije troje djece tijekom simboličke igre. U prvom dijelu rada govori se o dječjoj igri te se detaljnije opisuje simbolička igra. Drugi dio rada predstavlja tijek govornog razvoja djeteta. Treći dio donosi prikaz, opisi analizu iskaza troje djece tijekom simboličke igre. Cilj je ovoga rada uz pomoć govornih iskaza prikazati kako se dijete koristi govorom tijekom simboličke igre i interakcije s drugom djecom.
Sažetak (engleski) Children are social beings that begin their interaction with their surroundings at earliest age. Children begin to seek their role in the world of adults through imitating the adults during play time. In addition, the game is the most significant way of developing unique personality, quality relationships and encouraging speech development. The development of lingual skills is equally important as a cognitive, emotional or social development. Speech is developed at incredible speed from the earliest age, but the capability for speech starts developing even in prenatal period. By birth, the child responds to known voices of its parents, it articulates its needs and gradually learns to use the language of its surroundings with its meaninings, words and linguistic usage. Although language development continues trought life, until the age od four the child will master the basis of communication in mother tongue. Speech does not develop at every child in the same way but it is necessary that every child grows up in an encouraging language environment. We are aware that speech is of big importance in everyday life, so in order for child to develop its speech properly the biological, sociological and psychological conditions must be fulfilled. This paper presents a study of production of child's speech of three children during the simbolic game. In the first section we will observe children's play with detail explanation of the simbolic game. Second part of the paper presents us with progress of speech developement of children. Third part contains a description and analysis of statements of three children during the simbolic game. The aim of the paper is to display how the child uses speech during symbolic games and interraction with other children through speech.
Ključne riječi
dijete
igra
simbolička igra
govor
govorni razvoj
Ključne riječi (engleski)
child
game
simbolic game
speech
speech development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:528251
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-03-21 08:12:11