Naslov Razvoj likovnosti u jasličkoj dobi
Naslov (engleski) Artistic Development in Toddler Age
Autor Margareta Bukal
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravka Grgošić Dragić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Djetetovo likovno izražavanje u predškolskom periodu jest likovno razmišljanje i zbog toga neposredno ovisi o djetetovu kognitivnom, spoznajnom razvoju. Odgojno - obrazovni rad s djecom najranije dobi vrlo je složen proces zbog važnosti integriranog djelovanja svih aspekata odgoja zbog dječjeg cjelovitog razvoja. Intelektualni razvoj usporedno se odvija s emocionalnim, tjelesnim, socijalnim i estetskim razvojem. Djeca svoju sposobnost razvijaju iz prirodnih potencijala svog bića, a kroz spontanu interakciju unutrašnjeg svijeta i njegove vanjske okoline. Dob djece od 6 mjeseci do 3 godine predstavlja značajno razdoblje u životu predškolske djece. Suvremena organizacija društva predviđa određene postupke u odgoju djece rane, jasličke dobi. Djeca u dobi do 3 godine pripadaju fazi šaranja kada uzimaju pisaće, odnosno crtaće ili slikarsko sredstvo u ruke i njime ostavlja trag po papiru, zidu, podu, odjeći ili sebi. Razdoblje jasličke dobi potiče razvoj opažanja i motorike ruku koji će u idućem razdoblju predstavljati značajan čimbenik likovno – praktičnog rada. Svojim likovnim aktivnostima djeca jasličke dobi započinju sa svijetom likovne umjetnosti, likovnih područja te likovnih pribora, materijala i tehnika. Likovne aktivnosti u tom razdoblju odnose se na stjecanje vizualnih, taktilnih i auditivnih iskustava kojima se stvaraju senzorne integracije ali i razvijaju početne osjetljivosti za crtu, boju, volumen i prostor, odnosno djeca se upoznaju s elementima likovnog jezika.
Sažetak (engleski) A child's artistic expression during preschool period refers to artistic thinking and because of that it directly depends on the child’s cognitive development. A child’s integral development rests on the importance of integrated action in all aspects of education. This is what makes educational work with the children of the earliest age very complex. Children grow simultaneously in intellectual, emotional, physical, social and aesthetical aspect. They use the natural potential of their being and the interaction with the outside world to develop their abilities. The age from 6 months to 3 years represents a crucial period in the lives of preschool children. Today’s society expects certain procedures in the upbringing of preschool children. Children up to year 3 experience the doodling phase when they take the writing, drawing or painting tools in their hands and leave traces on the paper, wall, floor, clothes or themselves. The preschool period encourages the development of perception and hand motors skills which will serve as the basis for the next period’s artistic expression. This artistic expression is the beginning of their contact with the world of art, different artistic tools and techniques. Visual activities in this period relate to the acquisition of visual, tactical and auditory experiences that create sensory integration but also develop initial sensitivity for the notion of a line, colour, volume and space. This is how children are introduced to the elements of the visual arts.
Ključne riječi
osjetilno učenje
likovne tehnike
jaslička dob
likovni odgoj
Ključne riječi (engleski)
sensory learning
artistic techniques
preschool
artistic development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:997798
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-26 13:25:32