Naslov Origami u vrtiću
Naslov (engleski) Origami in Kindergarten
Autor Antonia Pavičić
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravka Grgošić Dragić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj istraživanja je utvrditi koji su pozitivni učinci origamija na razvoj djeteta u dječjem vrtiću. Svrha rada je upoznati tehniku origami, mogućnosti primjene u odgojno – obrazovnom radu u vrtiću te njezine pozitivne učinke na dijete predškolske dobi. Tehnika origami, umijeće savijanja papira, razvijala se dugi niz godina u Japanu prvotno za potrebe vjerskih obreda, a kasnije i kao grana umjetnosti i omiljena zabava za djecu i odrasle. Papir se proširio u Europi tek krajem 8. stoljeća. Tradiciju savijanja papira u Zapadnim zemljama, siromašnija nego u Japanu, najpoznatija je u Španjolskoj, Latinskoj Americi i Meksiku. Hrvatski vrtići i škole vrlo često koriste origami u aktivnostima i nastavi. Primjenom metode analize utvrđeno je da se origami koristi u dječjim vrtićima kao likovna aktivnost, aplikacija prilikom pričanja priče i kao predmet za dekoriranje prostora. Origami ima veliki utjecaj na socio-emocionalni razvoj i razvoj ličnosti, psihomotorni i govorni razvoj, komunikaciju, izražavanje te stvaralaštvo. U radu se nalaze zapažanja tijekom provedenih likovnih aktivnosti u dvije vrtićke grupe u kojima su djeca u dobi od 5 do 6 godina izrađivala origamije. Primijećen je veliki interes djece za tehniku origami. Dječje rukotvorine su ograničene u kreativnosti jer se u početku izrađuju modeli pomoću već osmišljenih shema.
Sažetak (engleski) This research study aims to find out the positive effects origami can have on child development in preschools. The goal of the study is to familiarize with the origami technique, it’s application in educational activities in preschools and its positive effects on preschool-aged children. The origami technique, the art of folding paper, has been developing for many years in Japan, firstly for religious purposes, and later on as an art discipline and a fun activity for children, as well as adults. Paper spread throughout Europe at the end of the 8th century. The tradition of folding paper in the Western society, less popular than in Japan, caught on mostly in Spain, Latin America and Mexico. Origami is very often used in teaching activities in Croatian preschools and schools. Using the method of analysis it was found that origami was used as00 an art activity in preschools, as and application while storytelling and as classroom decoration. Origami has a big influence on socio-emotional and personality development, psychomotor and speech development, communication, expression and creativity in children. The paper contains observations made during the implementation of the activities in two groups of preschoolers aged 5 and 6. It was observed that the children took a great deal of interest in the origami technique. Children’s paper creations were limited in creativity due to following a set model.
Ključne riječi
origami
dijete
vrtić
Ključne riječi (engleski)
origami
child
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:830042
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-29 07:28:01