Pages

"Black and White" with Croatian Young Learners
"Black and White" with Croatian Young Learners
Katarina Brbora
Picturebooks are often viewed as easy reading material, but their word-picture relationship can prove that is not always the case. The current digital age where multitasking is considered normal has impacted the way children think, see and learn. Both Radical Change theory and considering picturebooks as postmodern developed in the 1990s (Dresang, 2008), and both approaches use similar terminology in describing common features of contemporary (postmodern) children’s literature. This thesis...
"Helikopterske priče" u dječjem vrtiću
"Helikopterske priče" u dječjem vrtiću
Ana Prosenečki
Djeca su cijeli svoj život okružena pričama, kroz slušanje i pričanje istih, ali i kroz igru. Maštovitom igrom djeca priču pretvaraju u stvarnost. Zamišljaju svakojake fantastične likove iz priča i bajki, ali i vlastite mašte te ih igrom oživljavaju. Pristup helikopterske priče aktivnost je koja spaja dječju maštovitu igru i pričanje priča i donosi razne koristi. U ovom radu objašnjava se tijek izvođenja takvih priča u dječjem vrtiću. Taj pristup temelji se na Kurikulu...
"Land art u radu s djecom predškolske dobi - učinak na dječju kreativnost, izražavanje i umjetničku ekspresiju"
"Land art u radu s djecom predškolske dobi - učinak na dječju kreativnost, izražavanje i umjetničku ekspresiju"
Petra Jerković
Poriv prema stvaranju nečeg novog i lijepog kao što je umjetnost, posjeduje svaka osoba i izražava ga na vlastit i originalan način. Takvu urođenost prema izražavanju i umjetničkoj ekspresiji posjeduju posebno djeca. Land art umjetnost u radu s djecom predškolske dobi aktivnost je u kojoj dijete slobodno, neograničeno okvirom i izvorom materijala stvara vlastito, autentično djelo u otvorenom prostoru prirode. Dijete, svojim jedinstvenim umjetničkim jezikom, u kontaktu s prirodom i...
"Obrnuta učionica" u nastavi hrvatskog jezika
"Obrnuta učionica" u nastavi hrvatskog jezika
Helena Šimunec
U ovome diplomskome radu govori se o pedagoškom konceptu obrnute učionice. U obrnutoj učionici zamijenjene su klasične učeničke aktivnosti; zadaci kojima su se učenici uglavnom bavili kod kuće postaju središnji dio nastave u obrnutoj učionici, a kod kuće se učenici pripremaju za nastavni sat. U početnom dijelu rada predstavit će se koncept i objasnit će se zadaće obrnute učionice. Uz ovaj koncept uvelike je vezano korištenje tehnologije pa učenicima u obrnutoj učionici...
"Vertikalni bilingvizam kod predškolske djece u gradu Zaboku"
"Vertikalni bilingvizam kod predškolske djece u gradu Zaboku"
Iva Sente
Tema ovog završnog rada je „Vertikalni bilingvizam kod predškolske djece u gradu Zaboku“. Govorit će se o bilingvizmu, a bit će riječi i o provedenom istraživanju u gradu Zaboku. U istraživanju je sudjelovalo 106 roditelja čija djeca polaze dječji vrtić, a žive na području grada Zaboka. U prvom dijelu rada, bit će prikazana teorija bilingvizma, njegove vrste i utjecaj bilingvizma na predškolsku djecu, dok će u drugom djelu rada biti prikazani rezultati i metodologija...
"Vlak u snijegu" u romanu i na filmu
"Vlak u snijegu" u romanu i na filmu
Irena Bartolić
Svrha ovog diplomskog rada jest usporediti roman Mate Lovraka Vlak u snijegu te istoimeni film redatelja Mate Relje iz 1976. godine. Roman Vlak u snijegu jedan je od najpoznatijih romana Mate Lovraka, a još je veću popularnost stekao kad je 1976. filmski adaptiran, za što je zaslužan redatelj Mate Relja. Film je iste godine na Filmskom festivalu u Puli osvojio nagradu publike „Jelen“ te je time odnio i titulu prvog filma za djecu kojemu je ta nagrada pripala. U romanu prevladava...
"Wolves" in project-based learning
"Wolves" in project-based learning
Dora Pavlinić
Teachers of English as a foreign language use different teaching strategies to contribute to the development of learners’ positive attitudes towards the language and their future learning success. Using authentic literature in teaching has proven to be useful in creating context especially with young learners. Including picturebooks as a teaching resource in foreign language classroom has many benefits in the learning process and development of creative and critical thinking. This thesis...
(Ne)inkluzivna komunikacija u institucionalnom ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
(Ne)inkluzivna komunikacija u institucionalnom ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Tea Vlahović
Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva proces kojim se osigurava da svako, bez obzira na iskustva i životne okolnosti, može ostvariti svoje potencijale u životu radi smanjivanja obrazovnih nejednakosti i jačanja socijalne kohezije. Drugim riječima, inkluzivni proces predstavlja uključivanje sve djece u odgojno-obrazovni kontekst te odgovaranje na njihove individualne potrebe na primjeren način. Preduvjet stvaranja kvalitetnog odnosa jest kvalitetna komunikacija, a ona se razvija od...
A Comparative Analysis of English Vocabulary Input in EFL Textbooks for Young Learners
A Comparative Analysis of English Vocabulary Input in EFL Textbooks for Young Learners
Antonia Klarić
Teaching and learning is one the most significant components in textbooks. The topic of this thesis discusses the importance of teaching vocabulary in learning a foreign language, presented through research done on a series of EFL textbooks. The aim of this paper was to present the findings from the comparative analysis of the series of EFL textbooks used in Croatia in teaching English to young learners. the research consisted of an analysis of the chosen series of textbooks New Building...
A Look at Education in India and Croatia: A Case Study
A Look at Education in India and Croatia: A Case Study
Vanja Vučković
Every society has its own set of practices, ideologies and values which we call culture. Culture is transmitted from the elders to the young and it is unavoidable part of education. Education can be carried out through informal upbringing or specialized institutions like schools. Schools are supposed to act according to the national curriculum of a country. Apart from the national curriculum, schools also act through „the hidden curriculum“. The hidden curriculum is a term that refers to...
A Way out of the "New Normal": The International Community Dealing with the Pandemic and Eartquakes
A Way out of the "New Normal": The International Community Dealing with the Pandemic and Eartquakes
Jelena Horvat
The word pandemic, by one of its many definitions, derives from the Greek pan, which means “all”, and the word demos, which means “the people”, therefore it often refers to “a widespread epidemic of contagious disease throughout the whole of a country or one or more continents at the same time.” (Honigsbaum, 2009, Perspectives, p. 1939) “An earthquake is a shaking of the earth. It may vary in intensity from a shaking so feeble that it requires the use of a delicate instrument...
A Way out of the "New Normal": The International Community Dealing with the Pandemic and Eartquakes
A Way out of the "New Normal": The International Community Dealing with the Pandemic and Eartquakes
Jelena Horvat
The word pandemic, by one of its many definitions, derives from the Greek pan, which means “all”, and the word demos, which means “the people”, therefore it often refers to “a widespread epidemic of contagious disease throughout the whole of a country or one or more continents at the same time.” (Honigsbaum, 2009, Perspectives, p. 1939) “An earthquake is a shaking of the earth. It may vary in intensity from a shaking so feeble that it requires the use of a delicate instrument...

Pages