Naslov Igra kao prilika za učenje jezika kod djece vrtićke dobi
Naslov (engleski) The game as an opportunity for language learning in kindergarten children
Autor Barbara Topalović
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Pažur (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti Metodike nastavnih predmeta društvenih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak O igri se može reći kako je ona aktivnost koja je sama sebi svrha. Djeca kroz igru razvijaju svoju osobnost, kreativnost, mišljenje ali isto tako i svoje nezrele funkcije. Na temelju igre se djeca pripremaju za život. Ona ga čini sposobnijim, društvenijim i jačim. Također, igra i mijenja dijete, odnosno razvija ga u socijalnim, tjelesnim i emocionalnim snagama. (Došen Dobud, 2016)
Jedna od prvih edukatorica u Hrvatskoj Antonija Cvijić u svojoj knjizi „Rukovođ za zabavištu“ je opisivala svoje vlastito iskustvo u vrtiću postupajući na uzoru prema Friedrich Frobel u kojoj je definirala igru kao: „Najbistriji proizvod čovjeka u djetinjem dobu.“ (Cvijić, 1895:26) Naime, osim što dijete kroz igru razvija socijalne i emocionalne vještine, razvija i govor.
Dijete usvaja govor od odraslih. Slušajući razgovor odraslih dijete polako upija riječi te ih na posljetku izgovara samostalno. Za pravilan dječji izgovor bitni su roditelji, odgojitelji i djetetova okolina. Upravo o tome govori Petrović Sočo (1997) koja smatra kako djecu treba stavljati u razne situacije u kojem će dijete biti motivirano za komunikaciju te će samim time osposobiti dijete za njegov život. Temeljna svrha i cilj ovog rada bilo je ispitati mišljenja djece rane i predškolske dobi o igri. Istraživanje je provedeno putem otvorenih pitanja u kojemu je sudjelovalo šesnaestero djece u dobi od pet do sedam godina. Istraživanje je pokazalo kako djeca zaista vole igru, da se roditelji i dalje igraju sa svojom djecom te da su djeca puna mašte i kreativnosti u stvaranju novih igara.
Sažetak (engleski) Numerous authors and scientists have spoken and written about children's play. A lot has been researched and learned about children's play. We could interpret child's play as an activity with a purpose on its own. Through play, children develop their personality, creativity, thinking, but also their immature functions. Children prepare for life based on playing. It makes them more competent, more social and stronger. Also, play changes a child and develops it in social, physical and emotional areas. (Došen Dobud, 2016) One of the first educators in Croatia, Antonija Cvijić described her own experience in kindergarden in her book ‘’ Rukovod za zabavištu’’ acting by example of Friedrich Frobel where she also defined children’s play as: „human’s brightest product in childhood.’’ (Cvijić 1895:26) Apart from developing its social and emotional skills while playing, a child also develops speech. A child learns how to talk from adults. By listening to the conversation of adults, a child learns words and eventually pronounces them independently. Parents, educators and the child's environment are important for correct pronunciation of words. That is exactly what Petrović Sočo (1997) is talking about, she believes that children should be placed in various situations that will motivate the child to communicate and therefore make it more capable for a life of his own. The main purpose and aim of this paper is to examine the opinions of early and preschool children about play. The research was conducted through open questions in which sixteen children between the ages of five and seven have participated. The research has showed that children really love to play, that parents still play with their children, and that children are full of imagination and creativity when it comes to creating new games to play.
Ključne riječi
govor
razvoj govora
usvajanje jezika
igre
vrsta igre
Ključne riječi (engleski)
speech
development of speech
language acquisition
games
type of game
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:636173
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-04 07:10:02