Naslov Fiziološko opterećenje na satu kineziološke kulture djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Physiological load on preschool-aged children during Kinesiology classes
Autor Laura Lučić
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Vatroslav Horvat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Srna Jenko Miholić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj ovog istraživanja bilo je ispitivanje kretanja fiziološkog opterećenja na satu kineziološke kulture s djecom predškolske dobi. U dječjem vrtiću ''Iskrica'', u Zagrebu, održan je sat kineziološke kulture gdje je provedeno istraživanje. Koristio se izmjenično-odjeljenski metodičko organizacijski oblik rada. Ispitanici su starija vrtička skupine te je sukladno tome sat trajao 35 minuta. Istraživanje je provedeno na 15 djece od kojih 8 djevojčica i 7 dječaka.
Kako bi se uspješno provelo istraživanje te utvrdilo kretanje fiziološkog opterećenja, ispitanicama je izmjeren puls, tj. otkucaji srca. Mjerenje je provedeno tako da se mjerio puls brojanjem otkucaja srca na vratu. Puls je mjeren nakon svakog dijela sata, a rezultati su prikazani tablicom i grafovima izrađenim u programu Excel.
Obradom podataka izrađena je krivulja kretanja fiziološkog opterećenja kroz dijelove sata kineziološke kulture. Srčana frekvencija postepeno raste od uvodnog dijela, a vrhunac doživljava u „B'' dijelu sata, a zatim u završnom dijelu pada i približava se vrijednosti kakva je bila prije uvodnog dijela sata.
Vježbe su birane ciljano kako bi se dokazalo da se rezultati poklapaju s idealnom shemom E. Vukotića koji tvrdi da bi se fiziološko opterećenje trebalo postupno povećavati do glavnog B dijela sata, a nakon toga bi se trebalo smanjiti i pokušati približiti vrijednosti kakva je bila prije početka sata. Ono što je doprinijelo takvim rezultatima su izbor vježbi, izbor elementarne igre u glavnom „B'' dijelu sata te izbor izmjenično-odjeljenskog metodičkog oblika rada.
Uspoređuju i i ovo istraživanje s drugima, mogu se pronaći neke sličnosti, ali i velika odstupanja u dobivenim rezultatima, ali također važno je napomenuti da je svako istraživanje korišteno odabirom različitih vježbi i igara.
Sažetak (engleski) The goal of this research was to examine the change in physiological load during a kinesiological culture class. The research was conducted through a kinesiological culture class held in a kindergarten called "Iskrica" in Zagreb. The alternate-departmental methodologicalorganizational form of work was used. The examinees are of an older kindergarten group thus the class lasted for 35 minutes accordingly. The research was conducted with 15 children - 8 girls and 7 boys.
In order to successfully conduct research and determine the change in physiological load, the examinees had their pulses measured (i.e. heartbeats). Their pulses where measured by counting the number of heartbeats on their necks. The pulse was taken after every part of the class, whilst the results are shown through a table and graphs made in the Excel application.
By processing the data, a curve showing the change od physiological load through specific parts of the class was created. Heart frequency incrementally increases from the introductory part and it peaks at the B part of the class, whilst it decreases in the later part and gets closer to the level it was at the beginning.
The excercises are carefully chosen to prove that the results are in coherence with the ideal scheme by E. Vukoti who claims that physiological load should incrementally increase towards the main B part of the class, after which it should decrease and try to get closer to the initial amount, as it was before the class. That which contributed to such results are the choice of excercise, the choice of an elementary play-activity in the main B part of the class as well as the choice of alternate-departmental methodological-organizational form of work.
If we compare this research with others, we may find some similarities but also large discrepancies in the given results. However, it is also important to note that every research is conducted by choosing different exercises and play-activities.
Ključne riječi
fiziološko opterećenje
predškolska dob
srčana frekvencija
kineziološka kultura
Ključne riječi (engleski)
physiological load
preschool age
heart frequency
kinesiological culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:044498
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-09 10:57:55