Naslov Utjecaj dramskih metoda Zvjezdane Ladike na odgoj i obrazovanje djece
Autor Nikolina Kosalec
Mentor Tamara Turza - Bogdan (mentor) MBZ: 246911
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Kroatistika
Sažetak Ovaj završni rad obrađuje utjecaj dramskih metoda Zvjezdane Ladike na odgoj i obrazovanje djece. Sadržaj rada sastoji se od 7 poglavlja, uvod, životopis Zvjezdane Ladike, procesna drama, dramske vježbe, uloga igre i dramskih vježbi s obzirom na dječju dob, dramske igre u vrtiću – primjer provedene aktivnosti te zaključak na kraju.
U uvodu se objašnjava da je ova tema izabrana zato što je važno unaprijediti dramski odgoj u odgojno obrazovnim institucijama, naročito u predškolskim ustanovama.
Zvjezdana Ladika se osvrće na to da scenska umjetnost na dijete ostavi pozitivan utisak, da djetetu razvije ljubav prema kazalištu, da mu pomogne u razvijanju osjećajnosti, empatije, razvoju govornih i komunikacijskih vještina.
U idućem poglavlju, prikazana je i pojašnjenja procesna drama. To je vrsta rada s djecom u kojem se isprepliću učenje i umjetnost kroz dramski izričaj.
12 dramskih vježbi je opisano u 4. poglavlju. Ladika je vježbe započinjala na način da je prije svega radila na izgradnji spontanosti svakoga djeteta zato što je smatrala da je spontanost put prema kreativnosti, a da svaka spontanost ne podrazumijeva kreativnost.
U 5. poglavlju prikazuje se što je prikladno za koju dječju dob. Igra u životu čovjeka započinje već nakon 3. mjeseca života. Tada je igra naravno nesvjesna i motorička. U dobi između 5. i 6. godina djetetu je u igri važno planiranje igre isto koliko i samo igranje.
Iduće poglavlje opisuje dramsku vježbu odnosno dramsku igru koja je provedena u skupini djece u dobi od 4. do 5. godine života. Skupina je pripremala predstavu za svoje roditelje. Predstava se zove “Tko je rekao mijau?”.
Na kraju rada se donosi zaključak. Kroz kratke i jednostavne igre dijete nesvjesno ulazi u zamišljeni svijet. Tako se polako nadograđuje nova vježba za vježbom. Dramskih aktivnosti u vrtiću nije ih dovoljno i ne provode se često. Trebalo bi više inzistirati na provođenju dramskih vježbi u vrtićima jer djeca to mogu raditi, odnosno igrati se na takav način, učiti na takav način a pritom uživati.
Sažetak (engleski) This paper deals with the impact of the Zvjezdana Ladika’s dramatic methods on child upbringing and education. The content of the work consists of 7 chapters, an introduction, a resume of Zvjezdana Ladika, a process drama, drama exercises, the role of games and dramatic exercises with regard to children's age, dramatic games in kindergarten - an example of the activity carried out and a conclusion at the end.
The introduction explains that this topic was chosen because it is important to improve dramatic education in educational institutions, especially in preschool institutions. Zvjezdana Ladika points out that stage art gives a child a positive impression, developing a child's love for theater, helping her develop emotional, empathy, developing speech and communication skills.
In the next chapter, a process drama is described. This is a kind of work with children that combines learning and art through dramatic expression.
12 drama exercises are described in chapter 4. Ladika began her exercises in a way that she worked primarily to build the spontaneity of every child because she felt that spontaneity was a way to creativity, and that any spontaneity does not imply creativity. Chapter 5 shows what is appropriate for the child's age. Playing in a child's life begins after 3 months of life. Then the game is naturally unconscious and motoric. At age 5 and 6, it is important for a child to plan and organize the game as much as playing.
The next chapter describes a dramatic exercise or a dramatic play that was conducted in a group of children ages 4 to 5. The group was preparing a show for their parents. The play is called "Who said the mijau?".
Conclusion is at the end of the paper. Through a short and simple game, the child goes unconsciously into the imaginative world. So, a new exercise is slowly being upgraded. Drama activities in kindergarten are not enough and are not often conducted. It should be more insistent on performing drama exercises in kindergartens because children can do it, that is to play in such a way, learn in such a way and enjoy it.
Ključne riječi
Zvjezdana Ladika
dramske metode
dramske vježbe
procesna drama
Ključne riječi (engleski)
Zvjezdana Ladika
drama methods
drama exercises
process drama
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:294199
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-21 11:11:58