Naslov Problemi u ponašanju djece i uloga odgojitelja
Naslov (engleski) Children with behavioural problems and the role of preschool teacher
Autor Jadranka Krneta
Mentor Jasna Kudek Mirošević (mentor)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lorger (član povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Djeca predškolske dobi mogu iskazivati određene probleme u ponašanju koji se mogu klasificirati u dvije osnovne kategorije, a to su internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju. Kako bi znali prepoznati da dijete ima određeni problem u ponašanju i kako bi znali preventivno djelovati, odgojitelji trebaju imati kompetencije koje će im pomoći u radu s djecom. U radu je prikazano istraživanje čiji rezultat odgovara rezultatu istraživanja pojedinih autora što se tiče hipoteze koja se odnosi na odgojitelja koji se pokazao izrazito senzibiliziran za prepoznavanje djece s problemima u ponašanju. No, ipak većina ispitanih smatra kako uloga odgojitelja u prevenciji ovakvih problema nije dovoljna. Najveći utjecaj na dijete ima obitelj u kojoj se ono isprva uči osnovnim vještinama funkcioniranja u društvu te socijalizaciji. Obzirom na samu strukturu obitelji, na zadovoljstvo pojedinih članova te njihove međusobne odnose, obitelj može također predstavljati rizičan čimbenik razvoja problema u ponašanju. Osim obitelji, uzrok nastanka problema može biti u određenoj mjeri i biološka predispozicija djeteta, ali i utjecaj okoline. Ipak, većina ispitanih smatra kako u predškolskoj dobi vršnjaci nemaju veliki utjecaj na nastanak problema jer njihov utjecaj postaje veći što su djeca starija. Internalizirani problemi se čak smatraju i opasnijima od eksternaliziranih jer se teže uočavaju kod djece i mogu ostaviti dugotrajan učinak na njihovo psihološko funkcioniranje. Najbolji način prevencije, bilo internaliziranih ili eksternaliziranih problema, je organiziranje i uključivanje djece u različite aktivnosti ili sportske događaje. Nadalje, ono u čemu se većina ispitanih ipak slaže je da ukoliko se odgojitelj trudi može u velikoj mjeri utjecati na ponašanje djeteta što je na neki način poticaj i samim odgojiteljima u njihovom svakodnevnom radu.
Sažetak (engleski) Preschool aged children can express certain problems in behaviour which can be classified in two basic categories, internalized and externalized behaviour problems. In order to recognize that a child has a certain problem in behaviour and to know how to act preventively, preschool teachers need to have certain skills which will help them better manage those children. The paper presents research, whose results mach those results of some other existing research, regarding hypotheses that refers to preschool teachers who have proven to be able to recognize children with behavioral problems. However, the majority of research participants still believe that the role of preschool teachers in prevention of these problems isn't enough. The child's family, in which they initially learn the basic skills of functioning in society and socialization, has the greatest influence on the child. Considering the family structure, satisfaction of some family members and their interpersonal relations, a family can also present a risk factor for developing behavioral problems. Except for the family, the cause of problems can in a certain measure be a child's biological predisposition, as well as the environmental impact. Still, most of the research participants consider that peers don't have such a big impact on occurrence of problems during preschool age because their impact becomes bigger as the children are older. Internalized problems are even considered more dangerous than the externalized problems because they are harder to spot and can lead to long term effects on their psychological functioning. The best way to prevent, both internalized or externalized problems, is by organizing and involving children in different activities or sports events. Further, in what most participants agree is that if preschool teacher tries, he can have a big impact on a child's behaviour, which can encourage preschool teachers in their everyday work.
Ključne riječi
problemi u ponašanju
kategorije problema u ponašanju
rizični čimbenici
uloga odgojitelja
Ključne riječi (engleski)
behavioural problems
categories of problem in behaviour
risk factor
the role of preschool teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:848970
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-14 10:19:02