Naslov Modaliteti suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove
Naslov (engleski) Modalities of cooperation between the family and the educational institution
Autor Martina Marjanović
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Mentor Sanja Basta (sumentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Basta (član povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Vrtić je mjesto u kojem dijete, osim doma, provodi većinu svoga vremena. Djetetu treba osigurati zdravu i sigurnu okolinu u kojoj će odrastati. Vrlo važan čimbenik zdravog socijalnog, emocionalnog i kognitivnog razvoja jest suradnja roditelja i odgojitelja. Ključnu ulogu u djetetovom odgoju imaju roditelji i odgojitelji, a njihova se suradnja treba temeljiti na interakciji i sudjelovanju. Vrlo je važno na koji način roditelji i odgojno-obrazovna ustanova surađuju. U radu su opisane neke bitne stavke suradnje, kao što su modaliteti suradnje i njezine zapreke, prednosti i nedostaci uz razlikovanje tradicionalnih i suvremenih oblika suradnje. Da bi se ostvario glavni cilj suradnje, a to je dobrobit djeteta, suradnja treba biti obostrana, odnosno dvosmjerna. Roditelji i odgojitelji za suradnju trebaju svladati određene kompetencije, sudjelovati na seminarima, školama za roditelje, te biti pozvani i uključeni u sve oblike obrazovnog programa na način da im odgojno-obrazovna ustanova omogući raznolike oblike sudjelovanja u odgojno-obrazovnom programu, primjerice dogovaranje oko izvođenja programa obrazovanja i organizacije rada. U današnje vrijeme roditelji su više uključeni u rad i program vrtića, te se smatraju jednakim stručnjacima, jer su oni primarni odgojitelji njihovog djeteta, sve polazi od njih, odnosno osnova djetetova razvoja i odgoja dolazi iz roditeljskog doma. Za ostvarenje dobre suradnje potrebna je dobra, kvalitetna i dvosmjerna komunikacija, zalaganje, proširivanje znanja, međusobno upoznavanje, razumijevanje. To je moguće ostvariti različitim modalitetima suradnje, bilo da se radi o tradicionalnom ili suvremenom obliku, primjerice individualnim razgovorom, roditeljskim sastankom, komunikacijom uz pomoć tehnologije.
Sažetak (engleski) Kindergarten is a place where a child, in addition to home, spends most of his time. The child should be provided with a healthy and safe environment in which to grow up. A very important factor of healthy social, emotional and cognitive development is the cooperation of parents and educators. Parents and educators have a key role to play in a child's upbringing, and their cooperation should be based on interaction and participation. It is very important how parents and the educational institution cooperate. The paper describes some important items of cooperation, such as modalities of cooperation and its obstacles, advantages and disadvantages, distinguishing between traditional and modern. In order to achieve the main goal of cooperation, which is the welfare of the child, cooperation should be mutual or two-way. Parents and educators for cooperation should master certain competencies, participate in seminars, schools for parents, and be invited and involved in all forms of educational program in such a way that the educational institution provides them with various forms of participation in the educational program, such as arranging education programs and work organization. Nowadays, parents are required to do much more than before, parents are more involved in the work and program of the kindergarten, and are considered equal experts, because they are the primary educators of their child, everything starts from them, ie the basis of child development and the upbringing comes from the parental home. Achieving good cooperation requires good, quality and two-way communication, commitment, expansion of knowledge, mutual acquaintance, understanding. This can be achieved in different modalities of cooperation, whether it is a traditional or modern form, for example an individual conversation, a parent meeting, communication with the help of technology.
Ključne riječi
modaliteti
obitelj
odgojno-obrazovna ustanova
suradnja
suvremena
tradicionalna
Ključne riječi (engleski)
contemporary
cooperation
modalities
educational
family
institution
traditional
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:591156
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-15 09:15:50