Naslov Motoričke sposobnosti djece polaznika programa Jazz plesa
Naslov (engleski) Motor abilities of children participating in the Jazz dance program
Autor Viktória Katona
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka rekreacija
Sažetak U ovom će se radu prikazati utjecaj Jazz plesa na motoričke sposobnosti djece predškolskog uzrasta. U prvom dijelu rada kratko će se opisati motoričke sposobnosti koje su vrlo važne za razvoj svih osobina i sposobnosti pomoću kojih će se lako i učinkovito obavljati svakodnevne aktivnosti. Za optimalnu razinu i interakciju tih sposobnosti potrebna je dobra kondicijska priprema. Jedan jazz plesač u svojoj kondicijskoj pripremi trebao bi imati zastupljene vježbe za razvoj snage, mišićne izdržljivosti, fleksibilnosti, koordinacije, agilnosti i ravnoteže. Uloga plesača i trenera je da sustavnim radom, dugoročnim planom i programom kondicijske pripreme jednako rasporede treninge za razvoj svih ključnih sposobnosti. U drugom djelu rada opisat će se pojam jazz plesa, povijest, osnovne karakteristike i vrste ovog stila plesa. Jazz ples jedan je od najpopularnijih plesnih stilova koja sadrži elemente afričkog plesa, europskog društvenog plesa, američkog suvremenog plesa kao i klasičnog baleta. Ova energična i zabavna tehnika razvija gracioznost, potiče osobni plesni stil i originalnost. Pruža razne mogućnosti otkrivanja sposobnosti vlastitog tijela, ali i otkrivanja naše suptilnosti u pokretu, naše liričnosti, nestašnosti, ritmičnosti i sposobnosti izražavanja. U nastavku će se opisati priprema rada, rad u grupi, organiziranje sata te izbor nastavnih tema s obzirom na primjerenost uzrastu. Nastavnik tj. koreograf mora biti svjestan djetetovih mogućnosti te prema tome izabrati gradivo, način prikaza i količinu primjene. U završnom dijelu rada prikazat će se metodologija istraživanja. Testovima za mjerenje motoričkih sposobnosti, točnije za mjerenje koordinacije, fleksibilnosti i brzine, usporedit će se sposobnosti djece koja treniraju i koja ne treniraju Jazz ples. Pomoću tog istraživanja prikazat će se koliko Jazz ples pozitivno utječe i potiče rast i razvoj djece predškolske dobi.
Sažetak (engleski) This paper will present the influence of Jazz dance on the motor abilities of preschool children. The first part of the paper will briefly describe the motor skills that are very important for the development of all the characteristics and abilities that will easily and efficiently perform daily activities. Good fitness preparation is required for optimal expansion and interaction of these possibilities. A jazz dancer in his fitness preparation should have represented exercises for the development of strength, muscular endurance, flexibility, coordination, agility and balance. The role of dancers and trainers through systematic work, long-term plan and fitness training program is equal to the training schedule for the development of all key abilities. The second part of the paper will describe the concept of jazz dance, history, basic characteristics and types of this style of dance. Jazz dance is one of the most popular dance styles containing elements of African dance, European social dance, American modern dance as well as classical ballet. This energetic and fun technique develops grace, encourages personal dance styles and originality. It provides various possibilities for discovering the abilities of our own bodies, but also by revealing our subtlety in movement, our lyricism, instability, rhythmicity and ability to express ourselves. The following will describe the preparation of work, group work, organization of classes and the choice of teaching topic with regard to age. The teacher, ie the choreographer, must be aware of the child's possibilities and therefore choose the material, the way of presentation and the amount of application. The final part of the paper will present the research methodology. Tests to measure motor skills, more specifically to measure coordination, flexibility and speed, will compare the abilities of children who train and who do not train Jazz dance. This research will show how positively Jazz dance influences and encourages the growth and development of preschool children.
Ključne riječi
Jazz ples
motoričke sposobnosti
djeca predškolskog uzrasta
Ključne riječi (engleski)
Jazz dance
motor skills
preschool children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:389955
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-09 13:53:40