Naslov Šumska pedagogija
Naslov (engleski) Forest Pedagogy
Autor Marta Zeljak
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Šumska pedagogija je nova alternativna koncepcija na našem području, koja
je tek na početku razvijanja i upoznavanja ljudi s njom i njezinim principom odgoja i
obrazovanja. Ona djeci nudi potpunu slobodu u njihovim istraživanjima. Potiče
samostalnost, samopouzdanje, odgovornost, solidarnost, suradljivost, kreativnost,
inovativnost, aktivnost, odgovornost, radoznalost i slične osobine. Svakako treba
istaknuti vrijednost koju djeca dobivaju u šumskom vrtiću, a to je briga i načini
ophođenja s prirodom. Djeca u prirodi unapređuju svoje motoričke, emocionalne,
spoznajne, stvaralačke sposobnosti.
Do teorijskog dijela o šumskoj pedagogiji se došlo preko Nacionalnog
kurikuluma ranog i predškolskog odgoja, Državnog pedagoškog standarda te
alternativnih koncepcija (Freinetova škola, Montessori pedagogija, waldorfska
pedagogije, Agazzi pedagogija te Reggio pedagogija).
Cilj ovog rada je približiti ljudima informacije o šumskoj pedagogiji te
pomoću ankete istražiti dječje osobitosti i količinu njihove slobode u istraživanjima i
igri. Zanimljivi podatak, koji je anketa donijela, je taj da je dosta roditelja čulo za
šumsku pedagogiju, no nisu dovoljno upoznati s njezinim radom jer na području
Republike Hrvatske postoje samo tri šumska vrtića.
Sažetak (engleski) Forest pedagogy is a ney alternative concept in our area, which is just beginning to develop and instroduce people to it and its principle of upbringini and education. It offert children complete freedom in their research. It encourages independence, selfconfidence, responsibillity, solidarity, cooperation, creativity, innovation, activity, responsibility, curionsity and similar qualities. The value that children receive in the forest kindergarten should certainly be emphasized, and that is the care and ways od dealinig with nature. Children in nature imrpove their motor, emotional, cognitive, creative abilities.
The theoretical part od forest pedagogy was reached through the National Curriculum od Early and Preschoo Education, the State Pedagogical Standard and Alternative Concepts (Freinet School, Montessori Pedagogy, Waldorf Pedagogy, Agazzi Pedagogy and Reggio Pedagogy).
The aim of this study is to bring people the information about forest pedagogy and by survey to explore children`s characteristics and the amount of their freedom in research and play. An interesting fact, which the survey brought, is that many parents have heard of forest pedagogy, but they are not familiar enough with its work because there are only three forest kindergartens in the Republic of Croatia.
Ključne riječi
šumska pedagogija
šumski vrtić
alternativne koncepcije
nacionalni kurikulum
Ključne riječi (engleski)
forest pedagogy
forest kindergarten
alternative concepts
national curriculum
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:494325
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-14 12:19:11