Naslov Ekspresivni mediji u art terapiji i implementacija u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Expressive media in art therapy and application in primary education
Autor Franka Resovac
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA UMJETNOSTI
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Art-terapija, poznata još kao likovna terapija ili terapija umjetnošću, oblik je psihoterapije. Koristi se u svrhu liječenja, osnaživanja, samopotvrđivanja i prihvaćanja osobe putem različitih medija. Obuhvaća nekoliko područja: likovnu ekspresiju, glazboterapiju, terapiju plesom i pokretom, dramsku terapiju i biblioterapiju. Danas se ovakva terapija sve više upotrebljava u radu s djecom i odraslima, a može se odvijati individualno ili grupno. Uz art-terapiju se povezuje pojam ekspresivnosti koji podrazumijeva izražavanje pojedinca kroz određeni medij. Proces art-terapije temelji se na činjenici da pojedinac vlastite misli i osjećaje može lakše izraziti slikom, pokretom i glumom negoli riječima. Ovakva terapija pojedincu omogućava brži oporavak te pridonosi poboljšanju kvalitete u svim aspektima života.
Primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi jesu li učitelji razredne nastave upoznati s pojmom art-terapije te koriste li art/ekspresivne metode u svome radu. Nastojala se ispitati i njihova kreativnost, kreativnost u razrednoj nastavi te stavovi o primjeni ekspresivnih metoda povezanih s art-terapijom, kao i njihov daljnji interes o art-terapiji. S obzirom na navedeni cilj istraživanja postavljeno je devet hipoteza.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 171 učitelja (Ž = 168, M = 3) razredne nastave na području Republike Hrvatske. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik kreiran pomoću Google obrasca i distribuiran putem društvenih mreža te su ga sudionici ispunjavali online. Rezultati su obrađeni u programu Microsoft Excel, a priloženi su u obliku tablica i slika s prikazom grafikona.
Istraživanjem je utvrđeno da je većina učitelja upoznata s pojmom art-terapije te da većina njih provodi aktivnosti povezane s art-terapijom u svome odgojno-obrazovnom radu, poput likovnih, glazbenih, plesnih, dramskih i čitalačkih aktivnosti.
Može se zaključiti da primjena ekspresivnih metoda u razrednoj nastavi pozitivno utječe na učenikovo raspoloženje i motivaciju za daljnjim radom, a učitelji se slažu da se na taj način može poboljšati psihoemocionalni i psihosocijalni status osobe te kvaliteta života i školski uspjeh.
Sažetak (engleski) Art therapy is a form of psychotherapy that can have a healing and strengthening effect on people, as well as being a form of self-validation and self-acceptance. There are several types of art therapy: dance therapy, drama therapy, expressive therapy, music therapy, and writing therapy. The use of art therapy is on the rise, be it with children or grown-ups, individually or in groups. An important factor in art therapy is expressivity, which relates to the expression of an individual through some medium. The process of art therapy relies on the fact that an individual may express their thoughts and emotions more easily through artistic expression, movement and acting than through words. This form of therapy can aid an individual’s recovery and improve their overall quality of life.
The primary goal of the research was to find out whether primary school teachers are acquainted with art therapy and whether they use it in class. They were also questioned about their creativity in class and their attitudes on using expressive art therapy methods. With regard to the defined research goal, nine hypotheses have been formulated.
The research was conducted on a sample of 171 primary school teachers (F = 168, M = 3) in Croatia. The instrument was an online survey created with Google Forms and distributed via social media. The results were analysed in Microsoft Excel, and acquired data are presented in the forms of tables and graphs.
The research has shown that most primary school teachers are familiar with art therapy and readily use related activities in class.
It can be concluded that the use of expressive methods in primary school education has a positive impact on the students’ mood, their motivation in class, and learning outcomes. Teachers agree that such methods can improve the emotional and psychosocial status of a person, as well as their quality of life.
Ključne riječi
art-terapija
ekspresivne metode
kreativnost
razredna nastava
Ključne riječi (engleski)
art therapy
expressive methods
creativity
primary school education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:730195
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-05-24 11:27:55