Naslov Kineziološke aktivnosti i igra u slobodno vrijeme djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Kinesiological activities and leisure games for preschool children
Autor Lucija Nemanić
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Vatroslav Horvat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Bokor (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Kao osoba koja je cijeli svoj život posvetila profesionalnom sportu i bavljenju raznim aktivnostima odlučila sam iskoristiti ovu temu kao adut u jačanju svijesti djece i mladih o važnosti kretanja, provedbi raznih aktivnosti i igre od najranije dobi.
Cilj ovog rada jest prikazati važnost kineziološke aktivnosti i igre u slobodno vrijeme djece predškolske dobi. Dakle, u ovom radu stavlja se naglasak na igru kao najvažniji djetetov posao putem kojeg dijete upija nova znanja i proširuje vlastite mogućnosti te kineziološku aktivnost kroz koju svaki pojedinac ispunjava svoju prirodnu potrebu za kretanjem. Slobodno vrijeme, osim igre i kinezioloških aktivnosti, ima važnu ulogu u svakodnevnom životu čovjeka te ne postoje oni koji bi slobodno vrijeme mogli samo tako zanemariti. Zbog užurbanosti suvremenog doba u kojem živimo upravo slobodno vrijeme jest vrijeme u kojem se možemo opustiti, kretati, baviti raznim aktivnostima i igrati.
Rad započinje samim objašnjenjem pojma „slobodno vrijeme“, zatim se naglašava važnost slobodnog vremena za djecu i mlade te se navode neke bitne koncepcije i aspekti istog. Nadalje, spominje se kineziološka aktivnost, važnost kineziološke aktivnosti u životu djece predškolske dobi, igra te primjeri raznih igara koje možemo iskoristiti u predškolskoj odgojno – obrazovnoj ustanovi. Kako bismo na pravilan način usmjerili djecu na bavljenje aktivnostima i izbjegavanje sjedilačkog načina života prijeko je potrebno na pravilan način uključiti okolinu, obitelj, odgojitelje i učitelje u djetetovu svakodnevicu. Upravo zato spominje se uloga odgojitelja i angažman vrtića u promicanju aktivnosti u slobodnom vremenu djece predškolske dobi.
Odgojitelji imaju važnu ulogu u životu svakog mladog čovjeka te upravo zbog toga djecu moraju poticati na razne igre i aktivnosti koje će im predstavljati zabavu i razonodu. Zadatak odraslih jest biti djeci oslonac kada je teško i podrška kada im treba jer čovječanstvo duguje djetetu sve najbolje što može dati (Deklaracija o pravima djeteta)
Sažetak (engleski) Being a person who has dedicated all their life to professional sports and various physical
activities, I decided to use this topic as a trump card in raising children and young people’s
awareness of the importance of movement, and in the implementation of various activities and
play from an early age.
The purpose of this work is to demonstrate the importance of kinesiological activity and play during spare time in pre-school children. Thus, the paper emphasizes play as a child’s most
important duty, through which they absorb new knowledge and expand their own capabilitiesas well as kinesiological activity, through which each individual satisfies their natural need for
movement. In addition to play and kinesiological activities, leisure time plays an important role
in an individual’s everyday life, and there is no person who could simply neglect it. Due to the
phrenetic pace of daily life in modern times, precisely leisure is the time when we can relax,
move, engage in various activities and play.
Firstly, the paper explains the term “leisure time.” Then, it emphasizes the importance of spare time for children and young people and states some of its important concepts and aspects. Furthermore, it mentions kinesiological activity and its importance in lives of pre-school children, the importance of play and examples of different games that can be used in pre-school educational institutions. In order to properly direct children towards engaging in activities and to avoid sedentary lifestyle, it is crucial to properly involve the society, family members, pre-school educators and teachers in child’s daily life. For that reason, the role of pre-school educators and kindergarten’s engagement in the promotion of leisure activities of pre-school children are mentioned.
As a pre-school educator, I play a significant role in young people’s lives. Therefore, I have to encourage children to engage in various games and activities that serve as a source of fun
and entertainment. It is the responsibility of adults to support children during difficult times and provide help when needed because mankind owes to the child the best that it has to give(Declaration of the Rights of the Child).
Ključne riječi
Igra
kineziološka aktivnost
odgojitelj
predškolska dob
slobodno vrijeme
Ključne riječi (engleski)
playinging
kinesiological activity
pre-school educator
pre-school age
free time
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:427805
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-13 10:47:24