Sažetak | Poznato nam je da postoje dramske skupine u školama, da učenici glume u predstavama kako bi obilježili određene dane i kraj školske godine. No znamo li što učenici i učitelji voditelji dramskih skupina i na koji način rade tijekom cijele godine? U radu je opisano što je dramska pedagogija i koliko je ona važna za razvoj djetetova života. Koliko dijete može napredovati intelektualno, izražavati se na načine na koje ne može u redovnoj razrednoj nastavi, jer često nema dovoljno vremena, nadvladati prepreke u smislu obraćanja drugima, javnog nastupa, javnog govora i izražavanja. Nerijetko se susrećemo s mišljenjima roditelja i učitelja kako je izvannastastavna aktivnost, dramska skupina, mjesto zabave. Tvrdnja nije pogrešna, dapače istinita je, no isto tako nije potpuna. U radu je navedeno zašto je bitno da se djeca izražavaju na drugačije načine, kroz glumu, pokret i scenski govor, kako im to može pomoći u daljnjem školovanju i daljnjem životu. U drugom dijelu diplomskog rada napisano je o procesu stvaranja predstave s učenicima razredne nastave, što je sve potrebno, od formiranja dramske skupine, planiranja predstave, organizacije predstave, realizacije same predstave pa do evaluacije te iste predstave. Poznato nam je da učenici glume u predstavama koje obrađuju poznata djela, priče, bajke, slikovnice i slično, no jesmo li svjesni improvizacija i što su one zapravo, smatram da još uvijek nije potpuno jasno. U radu su navedene i opisane dramske igre, vježbe, uz koje učenici, uz vodstvo učitelja, improvizacijama mogu stvoriti predstavu sa svojim originalnim tekstom, šaljući snažnu poruku kojom će doprijeti do prijatelja iz razreda, roditelja, braće, sestara i učitelja glumom i scenskim govorom, što inače možda ne bih mogli, a sve to uz dobru zabavu. |
Sažetak (engleski) | We know that there are drama groups in schools, that students act in plays to mark certain days and the end of the school year. But do we acually know what and how students and drama teachers work throughout the year? This thesis will describe what it is and how important drama pedagogy is for the development of a children. How much can an each child progress intellectually, express himself in ways he cannot in regular classroom, because he often does not have enough time, overcome obstacles in terms of addressing others, public speaking, stage speaking and expression. We often come across the opinions of parents and teachers that drama group is a teaching activity, and a place of entertainment. The claim is not wrong, in fact it is true, but it is also not complete. In this thesis it will be written why it is important for children to express themselves in different ways, through acting, movement and stage speech, how can this help them in further education and further life. In the second part of thesis it will be described the process of creating a play with primary school students. Thesis will describe the whole process from the beginning planning of the play, the setting of the drama group, the organization of the performance the realization of the performance itself, to the evaluation of that same performance. We know that students act in performances that deal with famous works, stories, fairy tales, and likewise, but are we aware of improvisations and what they actually are is still not entirely clear. A thesis statement will be expressed in how students can, under the guidance of teachers, create a play through drama games, exercises, improvisations, with their original text, sending an audience strong message. Through acting and stage speech they can reach classmates, parents, brothers, sisters and teachers, which otherwise maybe they could not, and at the same time have a good fun. |