Sažetak | Tjelesna aktivnost u suvremenim uvjetima čini normalan sastavni dio našeg života čineći ga zdravim i kvalitetnim. U svijetu se provode različita istraživanja, kao što su projekti HBSC i YRBSS. U višegodišnjim istraživanjima projekta HBSC-a primijećeno je povećanje prevalencije nedovoljne aktivnosti djece. No, osim toga, 2020. godine u naše živote „uvukao“ se jedan virus s kojim je uskoro započela pandemija, poznatija kao COVID-19 pandemija. Njome su se naši životni uvjeti počeli mijenjati te je održavanje tjelesne aktivnosti postalo otežano. Pandemija je sa sobom dovela i različite restrikcijske mjere čime su se mogućnosti tjelesne aktivnosti smanjile. Zatvaranje različitih sportskih centara i klubova te zabranjeno okupljanje više osoba, uzrokovalo je smanjenje tjelesne aktivnosti kod učenika.
Cilj ovog istraživanja bio je prikupljanje informacija o učestalosti bavljenja tjelesnom aktivnošću učenika 4. razreda osnovne škole, prije i tijekom pandemije COVID-19. Prikupljenim podatcima prikazani su rezultati te je donesen zaključak o tome ima li utjecaja COVID-19 pandemije na tjelesnu aktivnost učenika četvrtih razreda.
U istraživanju je sudjelovalo 140 učenika, polaznika četvrtih razreda, od toga 69 djevojčica i 71 dječaka. Uzorak ispitanika obuhvaćao je učenike ukupno šest osnovnih škola na području grada Zagreba i Krapinsko-zagorske županije.
Analizom podataka istraživanja primijećen je negativan utjecaj kod treniranje nekog sporta, gdje je 41% učenika tijekom pandemije prekinulo s treniranjem sporta kojeg su prije pandemije redovito trenirali. Smanjena tjelesna aktivnost zabilježena je i kod igre učenika s njihovim prijateljima gdje se najveća učestalost igre (svaki dan i skoro svaki dan) smanjila sa 109 na 70 učenika. Bilo je očekivano da će tijekom pandemije rekreacija i društvene aktivnosti s obitelji na otvorenom biti češće nego prije pandemije, ali je analizom podataka prikazano da nema promjene. Što se tiče obavljanja kućanskih poslova i tjelesne aktivnosti na satima Tjelesne i zdravstvene kulture, udjeli odgovora su ispali slični, što znači da nije bilo utjecaja pandemije.
Na kraju istraživanja te na temelju dobivenih podataka i njihove analize, možemo zaključiti da je tijekom COVID-19 pandemije bilo negativnog utjecaja na tjelesnu aktivnost učenika četvrtih razreda. |
Sažetak (engleski) | Physical activity in modern conditions is a normal part of our lives, making it healthy and high quality. Various research are being conducted around the world, such as the HBSC and YRBSS projects. In multi-year studies of the HBSC project, an increase in the prevalence of under-activity of children has been observed. But, apart from that, in 2020, a virus with which a pandemic soon began, better known as the COVID-19 pandemic, "crept" into our lives. With it, our living conditions began to change and maintaining physical activity became difficult. The pandemic also brought with it various restrictive measures, which reduced the possibilities of physical activity. The closure of various sports centers and clubs, as well as the forbidden gathering of more people, caused a decrease in physical activity among students.
The aim of this study was to collect data on the frequency of physical activity of 4th grade elementary school students, before and during the COVID-19 pandemic. The collected data show the results and a conclusion was made as to whether the COVID-19 pandemic has an impact on the physical activity of fourth graders.
The study involved 140 students, fourth graders, of which 69 girls and 71 boys. The sample of respondents included students from a total of six primary schools in the city of Zagreb and Krapina-Zagorje County.
The analysis of research data showed a negative impact on the coaching of a sport, where 41% of students during the pandemic stopped coaching a sport that they regularly practiced before the pandemic. Decreased physical activity was also recorded in students' games with their friends, where the highest frequency of games (every day and almost every day) decreased from 109 to 70 students. It would be expected that during a pandemic, recreation and social activities with families outdoors would be more frequent before the pandemic, but data analysis showed no change. As for doing housework and physical activities in Physical Education and Health classes, the response rates turned out to be similar, meaning it had no pandemic impact.
At the end of the research and based on the obtained data and their analysis, we can conclude that during the COVID-19 pandemic there was a negative impact on the physical activity of fourth graders. |