Naslov Slikovnica kao poticaj za upoznavanje matematičkih i likovnih pojmova
Naslov (engleski) Picture book as motivation for learning mathematical and artistic concepts
Autor Irena Fadljević
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Matematika
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Tema ovog završnog rada je slikovnica kao poticaj za usvajanje matematičkih i likovnih pojmova i sastoji se od dva dijela: teorijskog i praktičnog dijela. U teorijskom dijelu rada donosi se pregled samog značenja pojma slikovnice sa gledišta različitih autora kao i sažeti prikaz njezinih najvažnijih funkcija. Također se donosi i kratki pregled povijesti hrvatske slikovnice kao i različite vrste slikovnica koje se mogu primjenjivati u odgojno-obrazovnom radu s djecom. Nadalje, u ovome završnom radu odgovara se i na pitanje o važnim obilježjima kvalitetne slikovnice te o njezinu utjecaju na različita područja dječjeg razvoja. Radi toga, važno je razumjeti slikovnicu kao vrstu umjetničkog djela koja ima svoju i likovnu kao i tekstualnu vrijednost. Odgojno-obrazovne ustanove trebale bi biti usmjerene prema potrebama djece i zadovoljavati njihovu urođenu znatiželju i poriv za istraživanjem. Stoga, od velike je vrijednosti koncept matematičke slikovnice u ustanovama ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja. U drugome, praktičnom dijelu rada, donosi se sami prikaz postupaka izrade slikovnice koja sadrži matematičke aspekte iz područja geometrije kao i likovne aspekte vezane uz nazive i miješanje osnovnih boja. Postupak koji se koristio pri izradi ilustracija je taktilni materijal (filc), a ilustracije su zatim fotografirane i uređivane u programu Photoeditor i Paint 3D uz dodavanje teksta. Tekst je izvorno osmišljen za potrebe ovoga završnog rada te je pisan u stihovima i rimi. Cilj ovog završnog rada je isticanje važnosti primjene matematičkih pojmova te njezina integracija s književnosti i likovnom umjetnosti u ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama i to kroz sredstva koja su djeci privlačna i svakodnevno dostupna, a jedno od tih sredstava svakako je i slikovnica kao prva knjiga koju dijete istražuje i proučava.
Sažetak (engleski) The topic of this final work is a picture book as incentive for learning mathematical and artistic concepts and it consists of two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, there is an overview of the meaning of the term picture book from the viewpoints of different authors as well as the brief summary of its most important functions. There is as well a brief summary of the history of the Croatian picture book and also of the different kinds of picture books that can be applied in the educational work with children. Furthermore, in this final work the question of the most important features of the quality picture book and its impact on different areas of child development is being answered. Because of that, it is important to understand a picture book as a work of art that has both artistic and textual value. Educational institutions should be focused on the needs of children and enable them to satisfy their innate curiosity and urge to explore. Therefore, the concept of mathematical picture book has a significant value in the preschool institutions. In the second, practical part of this work, the procedure of making a picture book that contains mathematical aspects in the field of geometry as well as artistic aspects related to the names and mixing of basic colors is being presented. The procedure used for making the illustrations was tactile material (felt), after which the illustrations were photographed and edited in the following image editing programs: Photo editor and Paint 3D with the addition of text. The text is originally designed for the purpose of this final work and it is written in verse followed by rhyme. The aim of this final work is to emphasize the importance of applying mathematical concepts and its integration with literary and artistic notions in preschool institutions by using means that are engaging and easily accessible, one of such being a picture book as the first book which the child encounters and explores.
Ključne riječi
slikovnica
matematika
geometrija
boja u ilustracijama
Ključne riječi (engleski)
picture book
mathematics
geometry
color in illustration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:026282
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-25 11:43:49