Naslov ADHD kod djece u predškolskoj dobi
Naslov (engleski) ADHD in preschool children
Autor Veronika Markulin
Mentor Maša Malenica (mentor)
Član povjerenstva Maša Malenica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Pavičić Bošnjak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Kukuruzović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-08-31, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti Poremećaji u ponašanju
Sažetak ADHD je jedan od najčešćih poremećaja koji se javljaju kod djece i adolescenata. Uzrok nastanka ovog poremećaja još je uvijek nepoznat i nedovoljno istražen, ali se raznim istraživanjima otkrilo koji bi čimbenici možda mogli utjecati na razvoj ovog poremećaja. Glavni simptomi ovog poremećaja koji se javljaju su nepažnja, hiperaktivnost i impulzivnost. To troje su najvidljiviji simptomi ADHD-a i oni se uvijek nekako isprepliću jedno s drugim. Kako bi se ADHD dijagnosticirao, potrebno je da su zadovoljeni uvjeti iz Dijagnostičkog i statističkog priručnika za mentalne poremećaje (DSM-5). Da bi se ADHD dijagnosticirao, simptomi moraju biti prisutni prije sedme godine djetetova života, moraju trajati najmanje šest mjeseci i moraju se pojavljivati u dva različita okruženja, bilo u vrtiću, bilo kod kuće. Dijagnostičkim postupkom se želi prikupiti što veći broj informacija o djetetu iz više različitih izvora. U dijagnosticiranju sudjeluje tim koji se sastoji od pedijatra, neuropedijatra, logopeda, psihologa, a informacije dobivaju od roditelja i odgojitelja. Kada se dijagnoza uspostavi kreće se sa liječenjem. Tretmanom se samo žele ublažiti simptomi i umanjiti specifične teškoće. Prvi korak u liječenju je psihoedukacija, a zatim medikamentozna terapija. Postoje još i ostali oblici liječenja kao primjerice neurofeedback. Kako su tijekom odrastanja djeca s ADHD-om uglavnom neshvaćena, ignoriranje ovog poremećaja nikako nije dobro jer to može imati razarajuće posljedice za dijete. Bitno je da djetetova bliža okolina, posebice roditelji i odgojitelji, prihvate da dijete ima poremećaj, krenu s liječenjem na vrijeme te da budu puni razumijevanja i podrške za dijete kako bi se ono moglo bez problema uklopiti u svakodnevni život.
Sažetak (engleski) ADHD is one of the most common disorders that occur in children and adolescents. The cause of this disorder is still unknown and insufficiently researched, but various researches revealed which factors could possibly influence the development of this disorder. The main symptoms of this disorder are inattention, hyperactivity and impulsivity. Those three are the most visible symptoms of ADHD and they always somehow intertwine with each other. In order to diagnose ADHD, it is necessary that the conditions from the Diagnostic and Statistical Manual for Mental Disorders are met. In order to be diagnosed ADHD, symptoms must be present before the child is seven years old, they must last at least six months and must appear in two different environments, either in kindergarten or at home. The diagnostic procedure aims to gather as much information as possible about the child from many different sources. A team consisting of pediatricians, neuropediatricians, speech therapists, and psychologists participates in the diagnosis, and they receive information from parents and educators. Once the diagnosis is established, the treatment begins. Treatment is only intended to alleviate symptoms and reduce specific difficulties. The first step in treatment is psychoeducation, followed by drug therapy. There are also other forms of treatment, such as neurofeedback. As children with ADHD are mostly misunderstood while growing up, ignoring this disorder is not good because it can have devastating consequences for the child. It is essential that the child's immediate environment, especially the parents and educators, accept that the child has a disorder, start treatment on time, and be full of understanding and support for the child so that he can fit into everyday life without any problems.
Ključne riječi
ADHD
poremećaj
dijete
simptomi
dijagnoza
liječenje
Ključne riječi (engleski)
ADHD
disorder
child
symptoms
diagnosis
treatment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:117769
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-09 10:51:10