Naslov Primjena pametnih mobilnih uređaja u nastavi Prirode i društva
Naslov (engleski) Application of smart mobile devices in Science and social studies
Autor Lea Špiček
Mentor Zdenko Braičić (mentor)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak U današnjem svijetu život bez informacijsko-komunikacijske tehnologije gotovo je nezamisliv. Od samih početaka njezina razvoja, ona se postepeno implementirala u edukacijske sustave kao nadopuna ili pomoć pri izvođenju nastave. Moderna tehnologija obuhvaća pametne mobilne uređaje, računala, tablete, Internet i razne druge alate bez kojih bi život bio nepotpun. Tehnologija ima ključnu ulogu u integraciji nastavnog procesa te prilagođavanju potrebama učenja. Primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi mijenja se tradicionalni pristup obrazovanju te se unapređuje pristup učenju i poučavanju zbog utjecaja tehnologije na nove generacija učenika. Kako u svakodnevnom životu, tako i u nastavnom procesu, gotovo je nemoguće izbjeći pametne mobilne uređaje jer pojedini zadatci zahtijevaju njihovu primjenu. Upotrebu pametnih mobilnih uređaja treba prilagoditi dobi, potrebama i mogućnostima učenika te ih je potrebno koristiti odgovorno kako bi se postigli unaprijed zadani odgojno-obrazovni ciljevi. Pristup različitim vrstama mobilnih aplikacija može biti od velike koristi, samo je potrebno pronaći kvalitetne aplikacije koje se mogu uključiti u nastavni proces. Učenicima je važno unaprijed definirati jasna pravila sigurne upotrebe pametnih mobilnih uređaja kako se njihova upotreba ne bi zloupotrebljavala. Tehnologija u nastavi ima brojne prednosti i dokazane koristi u edukaciji učenika, no postoje istraživanja koja potkrepljuju i negativne strane korištenja pametnih mobitela u nastavi. Cilj rada je istražiti zastupljenost primjene pametnih mobilnih uređaja u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole. U tu svrhu analizirani su aktualni udžbenički kompleti Priroda, društvo i ja te Istražujemo naš svijet. Utvrđeno je da u udžbenicima i radnim bilježnicama postoji relativno značajan broj zadataka i aktivnosti koji od učenika zahtijevaju primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije, i to najčešće u svrhu pretraživanja interneta, ali oni prilično rijetko izrijekom upućuju učenike na korištenje pametnih mobilnih uređaja. Na kraju rada predlažu se moguće aktivnosti koje uključuju primjenu pametnih mobilnih uređaja i njihovih aplikacija u svrhu ostvarivanja ishoda učenja u nastavi Prirode i društva.
Sažetak (engleski) In today's world, life without information and communication technology is almost unimaginable. From the very beginning of its development, it has been gradually implemented into educational systems as a supplement or aid in teaching. Modern technology encompasses smart mobile devices, computers, tablets, the Internet, and various other tools, without which life would be incomplete. Technology plays a crucial role in integrating the teaching process and adapting to learning needs. The application of information and communication technology in teaching changes the traditional approach to education and enhances the learning and teaching process due to its impact on new generations of students. Just as in everyday life, it is almost impossible to avoid smart mobile devices in the teaching process because certain tasks require their use. The use of smart mobile devices should be adapted to the age, needs, and capabilities of students, and they should be used responsibly to achieve predefined educational goals. Access to various types of mobile applications can be very beneficial, it is just necessary to find quality applications that can be included in the teaching process. It is important to set clear rules for the safe use of smart mobile devices in advance, so that their use is not abused. Technology in teaching has numerous advantages and proven benefits in student education, but there are also studies that highlight the negative aspects of using smartphones in teaching. The aim of this paper is to investigate the prevalence of the application of smart mobile devices in textbooks and workbooks for Science and Society Studies from the 1st to the 4th grade of elementary school. For this purpose, current textbook sets Science, society and me and Exploring our world were analyzed. It was found that there is a relatively significant number of tasks and activities in textbooks and workbooks that require students to use information and communication technology, most often for Internet searches, but they rarely explicitly direct students to use smart mobile devices. At the end of the paper, possible activities that include the use of smart mobile devices and their applications are proposed to achieve learning outcomes in Science and Society Studies classes.
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija
pametni mobilni uređaji
mobilne aplikacije
Priroda i društvo
udžbenici
radne bilježnice
Ključne riječi (engleski)
information and communication technology
smart mobile devices
mobile applications
Science and Society Studies
textbooks
workbooks
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:138323
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-31 07:07:07