Naslov Slikovnica kao poticaj za jezični razvoj
Naslov (engleski) Picture book as a stimulus for language development
Autor Ana Lukačin
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Pažur (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Slikovnica je prva knjiga s kojom se dijete susreće, a obogaćena je ilustracijama i tekstom. Čitanje slikovnica potiče kod djece razvoj govora, mašte, kreativnosti i pamćenja. Osim toga, stvara se i povezanost između roditelja i djeteta, odnosno odgojitelja i djeteta. U teorijskome dijelu ovoga rada govori se općenito o slikovnici, vrstama slikovnica i funkcijama slikovnica u jezičnome razvoju djece. Da bi slikovnica poticala razvoj govora, spoznaje i emocija, ona mora biti primjerena djetetovoj dobi i interesima. Nadalje, govori se o karakteristikama govornoga razvoja i ulozi odgojitelja i okruženja u jezičnome razvoju. Potrebno je osigurati poticajno okruženje koje će djecu poticati na istraživanje i otkrivanje, kao i na međusobnu suradnju.
U istraživačkom dijelu rada provedeno je istraživanje pet slikovnica namijenjenih djeci do 2. godine života. Istraživanje je provedeno u programu Sceetch Engine, a istraživalo se koji je broj riječi i rečenica u pojedinim slikovnicama te koje su najčešće imenice, glagoli i pridjevi. Rezultati istraživanja pokazuju da slikovnica „Medo Bruno u vrtiću‟ ima najveći prosječni broj riječi u rečenici, ali najmanji ukupan broj riječi. S druge strane, slikovnica „Što radi Pino?‟ ima najmanji prosječni broj riječi u rečenici, ali najveći broj rečenica. Najveći broj riječi, imenica, glagola i pridjeva ima slikovnica „Miffy na snijegu‟. Od imenica se najviše pojavljuju vlastite imenice, a od glagola, najčešći je glagol biti. Što se tiče pridjeva, oni se pojavljuju u manjoj mjeri. Svi dobiveni podatci prikazani su u tablicama.
Sažetak (engleski) The picture boo kis the first book a child encounters, and it is enriched wit illustrations and text. Reading picture books encourages the development of speec, imagination, creativity and memory in cildren. In addition, a connection is created between parent and child, that is, educator and cild.
In te theoretical part of this paper, we talk about picture books in general, the types of picture books and the functions of picture books in cildren´s linguistic development. In order for the picture book to encourage the development of speech, cognition and emotions, it must be appropriate for the child´s age and interests. Furthermore, the characteristics of speech development and the role of educators and the environment in language development are discussed. It is necessary to provide a stimulating environment that will encourage children to research and discover, as well as mutual cooperation.
In the research part of the work, a study of five picture books intended for children up to 2 years of age was carried out. The research was conducted in te Sceetch Engine program, and the number of words and sentence sin individual picture books was investigated, and which nouns, verbs and adjectives are most common. The research results show that the picture book „Medo Bruno u vrtiću‟ has the highest average number of word sin a sentence, but the lowest total number of words. On the other hand, the picture book „Što radi Pino?‟ has the lowest average number of words per sentence, but the highest number of sentences. The picture book „Miffy na snijegu‟ has the largest number of words, nouns, verbs and adjectives. Of the nouns, proper nouns appear the most, and of the verbs, the most common is the verb to be. As for adjectives, they appear to a lesser extent. All obtained dana are presented in tables.
Ključne riječi
slikovnica
jezični razvoj
vrste slikovnica
odgojitelj
okruženje
Ključne riječi (engleski)
picture book
language development
types of picture books
educator
environment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:347719
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-31 11:30:29