Naslov Ekranizam
Naslov (engleski) Screenism
Autor Silvija Kralj
Mentor Maša Malenica (mentor)
Član povjerenstva Maša Malenica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Pavičić Bošnjak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Kukuruzović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Pedijatrija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U današnjem svijetu digitalna tehnologija je toliko dobila na značaju zbog svoje lake dostupnosti zbog čega su djeca zamijenila svoju igru i igračke sa televizijskim sadržajima i ostalim ekranima. Djeca su izložena već od najranije dobi, no prečesto korištenje raznih ekrana može dovesti do ozbiljnih problema u svim područjima dječjeg razvoja. O utjecajima ekrana i ostalih digitalnih tehnologija govori se sve češće, najviše putem medija, dok znanstveni radovi i podaci u tom podru ju su još uvijek šturi. Ekranizam je termin koji je prisutan kod stručnjaka kao što su logoped, psiholog i ostalih srodnih struka, a opisuju ga kao ovisnost o ekranima, što naposljetku izaziva poremećaj kao takav. Također, navodi se da u prve tri godine djetetova života, kada je dijete najosjetljivije, prekomjerno konzumiranje ekrana može dovesti do mijenjanja strukture mozga na negativan način. Nadalje, prema istraživanjima koja su pratila djecu mlađu od dvije godine, navode povezanost između dobi u kojoj su djeca bila izložena ekranima s njihovim jezičnim vještinama u kasnijoj dobi, odnosno, djeca koja su ranije bila izložena ekranima, imala su slabije razvijene govorne i kognitivne vještine.
Sažetak (engleski) In today's world, digital technology has gained so much importance due to its easy accessibility, which is why children have replaced their games and toys with television content and other screens. Children are exposed from an early age, but too frequent use of various screens can lead to serious problems in all areas of child development. The influence of screens and other digital technologies is being discussed more and more often, mostly through the media, while scientific papers and data in this area are still scarce. Screenism is a term that is present among professionals such as speech therapists, psychologists and other related professions, and they describe it as an addiction to screens, which ultimately causes a disorder as such. Also, it is stated that in the first three years of a child's life, when the child is most sensitive, excessive consumption of screens can lead to a change in the structure of the brain in a negative way. Furthermore, according to studies that followed children under the age of two, they report a correlation between the age at which children were exposed to screens with their language skills at a later age, i.e. children who were exposed to screens earlier had less developed speech and cognitive skills.
Ključne riječi
ekranizam
autizam
digitalna tehnologija
predškolska dob
Ključne riječi (engleski)
screenism
autism
digital technology
preschool age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:133852
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-06 09:04:34