Naslov Poticanje dječjega jezičnog izražavanja uporabom slikovnice
Naslov (engleski) Encouraging childrens language expression by using picture books
Autor Renata Kundih
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Diana Zalar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Sesar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Opće jezikoslovlje (lingvistika)
Sažetak Tema je ovoga rada uloga slikovnice u poticanju dječjega jezičnog razvoja. Cilj je rada analizirati kako korištenje kvalitetnih slikovnica utječe na proces usvajanja jezika kod djece predškolske dobi. Kako bi se razumio put usvajanja jezika, ovaj rad daje uvid u literaturu o teorijskom tumačenju dječjeg jezičnog razvoja. U teorijskom dijelu rada još su objašnjeni pojmovi dječjeg jezičnog razvoja, jezičnih sposobnosti i važnost rane pismenosti. U radu se potom donosi uvid u povijest slikovnice i njezinu ulogu u dječjem razvoju u cjelini, a napose u jezičnom razvoju. Detaljno će se prikazati karakteristike kvalitetne slikovnice, uloga i važnost aktivnog čitanja djeci, okruženost slikovnicama od najranije dobi kako bi se razvijala ljubav prema knjizi. Slikovnica doprinosi jezičnom razvoju djeteta, ali i njegovom cjelokupnom napretku. Empirijski dio rada obuhvaća istraživanje provedeno u vrtiću uz sudjelovanje u projektu Naša mala knjižnica. Rezultati istraživanja pokazuju da redovito čitanje slikovnica poboljšava dječji rječnik i sposobnost izražavanja, no naravno, valja pri zaključcima uzeti u obzir i različite individualne odlike djece, dječje sazrijevanje tijekom trajanja projekta (četiri mjeseca) itd. Rezultati u svakom slučaju upućuju na vrijednost i važnost svakodnevnog čitanja i odabir kvalitetnih slikovnica u poticanju dječjega jezičnog razvoja. Ovaj rad doprinosi boljem razumijevanju važnosti uporabe slikovnica u ranom djetinjstvu te pruža smjernice za učinkovitije poticanje dječjega jezičnog razvoja upravo slikovnicom.
Sažetak (engleski) The topic of this papir is the role of picture books in encouraging children's language development. The aim of the paper is to analyze how the use of quality picture books affects the process of language acquisition in preschool children. In order to understand the path of language acquisition, this paper provides an insight into the literature on the theoretical interpretation of children's language development. In the theoretical part of the paper, the concepts of children's language development, language abilities and the importance of early literacy are also explained. The paper then provides an insight into the history of the picture bok and its role in children's development as a whole, and especially in language development. The characteristics of a quality picture book, the role and importance of active reading for children, being surrounded by picture books from an early age in order to develop a love for books will be presented in detail. The picture book contributes to the language development of the child, but also to his overall progress. The empirical part of the work includes research conducted in kindergarten with participation in the project Our Litttle Library. The research results show that regular reading of picture books improves children's vocabulary and ability to express themselves, but of course, when drawing conclusions, it is necessary to take into account different individual characteristics of children, children's maturation during the duration of the project ( four months), etc. The results in any case point to the value and importance of everyday reading and choosing quality picture books to encourage children's language development. This paper contributes to a better understanding of the impotance of using picture books in early childhood and provides guidelines for more effective stimulation of children's language development through picture books.
Ključne riječi
jezični razvoj
kvalitetna slikovnica
predškolsko dijete
Ključne riječi (engleski)
language development
quality picture book
preschool child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:784310
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-29 10:03:26