Naslov Vođeno čitanje kao metodički postupak
Naslov (engleski) Guided reading as a methodical procedure
Autor Ivana Marušić
Mentor Tamara Gazdić- Alerić (mentor)
Član povjerenstva Martina Kolar Billege (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Budinski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Gazdić- Alerić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Cilj rada bio je istražiti utjecaj vođenoga čitanja na razumijevanje teksta kod učenika trećih razreda osnovne škole. Vođeno čitanje definira se kao metodički postupak u kojem sudjeluju učitelj i učenici. Učitelj podržava učenike u procesu čitanja i razumijevanja teksta, dok učenici vođenim čitanjem dostižu veću razinu razumijevanja od one koju bi postigli samostalno. Uz navedeni cilj rada, istraživanje je usmjereno na usporedbu rezultata između eksperimentalne skupine učenika koji su prošli postupak vođenoga čitanja te kontrolne skupine koja nije bila izložena vođenom čitanju. Također, rad istražuje koje asocijacije, broj bilježaka, vrstu riječi i rečenice zapisuju ispitanici za vrijeme prvoga slušanja (čitanja) teksta. Eksperimentalna skupina bila je izložena slušanju digitalnoga zvučnog zapisa teksta, dok je kontrolnoj skupini tekst interpretativno čitao učitelj. U istraživanju su sudjelovala 42 učenika, od čega je 15 dječaka i 27 djevojčica. Učenici su bili podijeljeni u dvije jednake skupine, a podatci su prikupljeni s pomoću upitnika za ispitivanje razumijevanja teksta. Rezultati istraživanja pokazali su značajnu statističku razliku u postignućima između kontrolne i eksperimentalne skupine. Ispitanici koji su sudjelovali u metodičkom postupku vođenoga čitanja postigli su znatno bolje rezultate u razumijevanju teksta u usporedbi s kontrolnom skupinom te su također navodili veći broj bilježaka za vrijeme prvoga slušanja (čitanja) teksta. Iako eksperimentalna skupina (skupina izložena slušanju digitalnoga zvučnog zapisa teksta) navodi veći broj bilježaka, kontrolna skupina (skupina izložena interpretativnom čitanju teksta učitelja) piše manji broj bilježaka konkretnijega značenja. Zaključak rada potvrđuje da je vođeno čitanje metodički postupak koji značajno doprinosi poboljšanju razumijevanja teksta kod učenika niži razreda osnovne škole, u ovom slučaju, učenika trećih razreda. Ipak, kako bi hipoteze bile u potpunosti potvrđene, preporuča se provesti istraživanje na osjetno većem uzorku djece (ispitanika).
Sažetak (engleski) The aim of this study was to investigate the impact of guided reading on text comprehension among third-grade primary school students. Guided reading is defined as a methodological process involving both the teacher and the students. The teacher supports the students in the process of reading and understanding the text, while the students, through guided reading, achieve a higher level of comprehension than they would independently. In addition to the stated goal, the research focused on comparing the results between the experimental group of students who underwent the guided reading process and the control group that was not exposed to guided reading. The study also examined the associations, the number of notes, the types of words, and sentences that the participants recorded during the first listening (reading) of the text. The experimental group was exposed to listening to a digital audio recording of the text, while the control group had the text read aloud by the teacher in an interpretive manner. A total of 42 students participated in the study, including 15 boys and 27 girls. The students wer divided into two equal groups, and the data were collected using a questionnaire designed to assess text comprehension. The research results showed a significant statistical difference in performance between the control and experimental groups. Participants who engaged in the guided reading process achieved significantly better results in text comprehension compared to the control group and also recorded a greater number of notes during the first listening (reading) of the text. Although the experimental group (exposed to listening to the digital audio recording of the text) noted a greater number of annotations, the control group (exposed to the teacher's interpretative reading) wrote fewer notes but with more specific meaning. The conclusion of the study confirms that guided reading is a methodological process that significantly contributes to improving text comprehension among lower primary school students, specifically in this case, third-grade students. However, to fully confirm the hypotheses, it is recommended to conduct research on a significantly larger sample of children (participants).
Ključne riječi
hrvatski jezik
metodika
vođeno čitanje
razumijevanje teksta
bilješke
Ključne riječi (engleski)
Croatian language
didactics
guided reading
text comprehension
notes
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:295353
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-15 09:33:50