Naslov Igra iz perspektive djeteta predškolske dobi
Naslov (engleski) The play from the perspective of a preschool child
Autor Gabrijela Bebić
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Golik (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-11-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U današnje suvremeno doba slika o djetetu značajno se mijenja. Dijete se doživljava kao ravnopravno, kompetentno i samostalno biće koje može ostvariti svoj puni potencijal. Igra kao glavna aktivnost koja obilježava razdoblje djetinjstva, usko je vezana za cjelokupni razvoj i ostvarivanje djetetovih punih potencijala. Radom se željelo prikazati najvažnije pojmove vezane za djetetovu igru poput njenih karakteristika, zone proksimalnog razvoja, podjele i strukture igre, prostora za igru i igračaka, igre s vršnjacima, roditeljske i odgojiteljske uloge u igri i dobrobiti igre. Istraživanjem se željelo otkriti kako dijete u dobi od 6 do 7 godina doživljava igru, koga najčešće bira za partnera u igri i koja je uloga prostorno-materijalnog okruženja u tom procesu. Podaci su dobiveni temeljem strukturiranog intervjua s deset pitanja, fotografija koje su djeca napravila mobitelom i dječjih crteža. Analiza dobivenih odgovora ukazuje na to da ispitana djeca u dobi od 6 do 7 godina pozitivno doživljavaju igru, preferiraju vanjske prostore za igru, a vršnjake za partnere te pokazuju najveći interes za igre s pravilima. Pregledom teorijskog dijela i analizom rezultata istraživanja može se zaključiti da igra predstavlja osnovnu aktivnost u razdoblju djetinjstva. Razvoj dječje igre ovisi o brojnim faktorima, a najvažniji su socijalni i prostorno-materijalni kontekst u kojima se igra pojavljuje. Roditelji i odgojitelji smatraju se djetetu najvažnijim odraslim osobama u ranom i predškolskom razdoblju, a svojim djelovanjem i razumijevanjem dječje igre imaju najveći utjecaj na stvaranje stimulativnog okruženja u kojem dijete provodi svoje vrijeme. Temeljem rezultata istraživanja zaključuje se da bi roditelji i odgojitelji trebali što više izlagati djecu prirodnoj okolini, omogućiti im dovoljno vremena za igru i podržati njihove interakcije s vršnjacima.
Sažetak (engleski) In today's modern age, there is a growing awareness of the child as an equal, competent and independent being which is capable of realizing their full potential. Play, as a primary characteristic of childhood, is closely linked to the overall development and fulfillment of a child's full potential. This paper aims to present the most important concepts related to children's play, such as its characteristics, the zone of proximal development, the classification and structure of play, play spaces and toys, peer play, the role of parents and preschool teachers in play and the benefits of play. The research seeks to uncover how preschool children perceive play, whom they most often choose as play partners and the role of the spatial-material environment in this process. Data were obtained through structured interview with ten questions, photographs taken by the children with mobile phones and children's drawings. The analysis of the responses indicates that examined children aged 6 to 7 years have a positive perception of play, prefer outdoor play spaces, choose peers as partners and show the greatest interest in games with rules. A review of the theoretical part and analysis of the research results concludes that play represents a fundamental activity in childhood. Whether it fully develops depends on numerous factors, the most important being the social and spatial-material context of play. Parents and educators are considered the most important adults in a child's preschool period, and their actions and views on play have the greatest influence on creating a stimulating environment in which the child spends their time. Based on the research results, it is concluded that parents and educators should expose children to the natural environment as much as possible, provide them with sufficient time for play and support their interactions with peers.
Ključne riječi
doživljaj igre
vrste igre
uloga igre
socijalni kontekst
prostorno-materijalni kontekst
Ključne riječi (engleski)
perception of play
types of play
role of play
social context
spatial-material context
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:557786
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-04-14 11:34:34