Naslov Učestalost pričanja priča u vrtićima
Naslov (engleski) Frequency of Story-telling in Kindergartens
Autor Mateja Tadić
Mentor Tamara Turza-Bogdan (mentor) MBZ: 246911
Član povjerenstva Andrijana Kos-Lajtman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Turza-Bogdan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubomir Levačić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Kroatistika
Sažetak Unatoč suvremenim medijima djeca i dalje žele da im pričamo priče. Osjećaji koji povezuju pripovjedača i dijete su ono što nam svima treba u današnjem svijetu. Djeci trebaju priče jer osim što ih zabavljaju, one ih i upoznaju sa svijetom u kojemu žive. Tako uvodni dio, tj. prvi dio govori kako je važno omogućiti djeci doživljaj ljubavi prema pričanju priča.
Drugi dio nam govori o tome odakle dolaze priče, koliko su ono stare, zašto su ljudi počeli pričati priče, te kakve su osjećaje budile u njima. U trećem dijelu se govori o utjecaju priča na cjelokupni razvoj djeteta, a ukratko je opisan i utjecaj na kognitivni, emocionalni, socijalni, etički i govorni razvoj. Četvrti dio govori o čitanju i pripovijedanju, o njihovim prednostima, ali i o njihovoj razlici. U petom dijelu navode se kompetencije dobrog pripovjedač, a osim toga govori se i o ljubavi koju pripovjedač treba uložiti kako bi priča postala dobra. Osim ljubavi, pripovjedač mora uložiti puno truda kako bi priča bila dostojna pričanja pred djecom. Šesti dio se odnosi na metodičke aspekte u pričanju priča koje nas vodi od početka pričanja, odabira priče, pričanja ili čitanja priče, pripreme za pričanje, važnosti atmosfere, važnosti rituala i sredstava, pa sve do toga kako priču pretvoriti u doživljaj. U sedmom dijelu možemo vidjeti koliku važnost imaju rekviziti u pričanju priča, te kakve sve predmete kažemo koristiti za određenu priču. Djeca će uživati u izradi rekvizita, a mnoge predmete ćemo moći iskoristiti i u drugim aktivnostima. Osmi dio se odnosi na istraživački rad, tj. anketu o „Učestalosti pričanja priča u vrtićima“ i rezultate obrađivanja podataka.
Sažetak (engleski) Despite modern media, children still want to listen to the stories. Feelings and emotions that connect the narrator and child during storytelling are what everyone needs in today's world. Children need stories because besides having fun, they also get familiar with the world they live in. The introduction part, or the first part talks about giving children the possibility to experience the love for story-telling.
The second part tells us where stories come from, how old they are, why people began to tell stories, and how stories made them feel. The third part discusses the impact of the story on the overall development of the child, and its impact on the cognitive, emotional, social, ethical and speech development in children. The fourth part refers to the comparison between reading and story-telling, about their adventages, as well as about their differences. The fifth part is about the abilities and competences of a good story-teller, but also about how much love a good story-teller has to invest in good story-telling. Besides love, the storyteller must make a great effort to make the story interesting to the children. The sixth part refers to the methodological aspects of telling the story. From the beginning of the story, the selection of stories, reading or telling the story, the preparation for the story, the importance of the atmosphere, the importance of rituals and resources, and how to turn the story into an experience. The seventh part, we can see how stories are important in story-telling, and what kind of props we use for a particular story. Children also enjoy making the props, which we can also use in other activitis. The eighth part refers to the research work, the survey on „Story-telling in preschool“ and about the results we got from the survey.
Ključne riječi
priča
pripovijedanje
kompetentni pripovjedač
razvoj djece
Ključne riječi (engleski)
storytelling
story
narrative
competentnarrator
child development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:118486
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-21 11:28:39