Naslov Dramsko stvaralaštvo u osnovnoj školi
Naslov (engleski) Education in drama in elementary school
Autor Viktorija Hrustić
Mentor Maša Rimac Jurinović (mentor)
Član povjerenstva Alenka Mikulec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Suvremena škola nosi nove zahtjeve, a kao jedan od mogućih odgovora na te zahtjeve pokazao se i dramski odgoj. Dramski je odgoj dio nekih nastavnih predmeta (poput Hrvatskoga jezika), a u mnogim zemljama zavrijedio je mjesto kao zaseban predmet. U Hrvatskoj, službeno još uvijek ova ideja sustavno nije zaživjela u potpunosti, no pojedini entuzijasti uveli su ovaj predmet u srednje škole i osmislili kurikul dramskog odgoja koji i dalje čeka na odobrenje nadležnih institucija. Često se pojavljuje kao izvannastavna aktivnost u osnovnoj školi te je učenici rado pohađaju. Mnoge su prednosti dramskog odgoja koje se tiču svakog mladog pojedinca kao što je emocionalni razvitak, promicanje tolerancije među vršnjacima, zdrav razvitak samopouzdanja i mnoge druge (Škuflić-Horvat 2022). Koliko učenici više slobode imaju u dramskoj grupi, razvijaju li svoje samopouzdanje i komunikacijske vještine pitanja su koja susreću mnoge koji su skeptični prema dramskoj pedagogiji općenito (Škuflić-Horvat 2022). Kako se razlikuju tri područja dramskopedagoškoga djelovanja, ovim radom usmjerila sam se na područje dramskog stvaralaštva i opisala stvaralački proces i rad na finalnom proizvodu - predstavi. Odabran je metodički pristup od igre do predstave. U radu su usustavljene i opisane sve etape rada od formiranja dramske skupine, planiranja i organizacije predstave, izvedbe pa sve do evaluacije predstave. Opis vlastite prakse kritički se promišlja i analizira s ciljem unapređenja stvaralačkog rada s mlađim uzrastima u osnovnoj školi.
Sažetak (engleski) As contemporary education brings new demands, theater arts education has imposed itself as an attractive modern model of studying. In many countries it is studied as a singular subject. This idea hasn't yet fully taken root in Croatia, but enthusiastic inviduals have introduced this subject into high schools and written a drama education curriculum that is still awaiting approval from the competent institutions. It appears only as an extracurricular activity in primary schools, especially in everyday classes where students gladly participate in such lessions. There are many positive stances of theatrical education which refer to every young individual such as emotional development, promoting tolerance between children, sustainable development of self-esteem etc. Theatrical pedagogy is a profession which is independent and has shown its value and contribution through its vast history. With time drama pedagogy has slowly developed culture and society at the last in Croatia and the world. The more freedom pupils have in a theatrical group, the development of self-esteem and communication are questions which face many skeptics towards drama pedagogy in general. Taking in account that students often participate in various school and extracurricular activities, this thesis examines how children's plays are formed, how can one see the entire process of its creation, what is needed for the play from forming the drama group, planning and organisation, realisation and evaluation of the play. This thesis is composed of the theoretical point of view of the studied theme and of the active reaserch in relation to the entire necessary process of the play's creation. The process of creating the text with assistance of drama plays to the very performance in front of the public is also described.
Ključne riječi
dramsko stvaralaštvo
dramska pedagogija
dramska igra
učenici
predstava
Ključne riječi (engleski)
drama in education
drama pedagogy
drama plays
students
plays
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:345127
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-31 07:00:24