Naslov Dvosmislene poruke u animiranim filmovima
Naslov (engleski) Subliminar Messages in Animated Movies
Autor Anita Đozlija
Mentor Mario Dumančić (mentor)
Mentor Ana Valjak Čunko (sumentor)
Mentor Astrid Nox (sumentor)
Član povjerenstva Astrid Nox (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Valjak Čunko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Dumančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika) Animirani film (režija)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Kako bi subliminale poruke ostavile u nama trag bitan je gledatelj. U radu je prikazano koliko su subliminalne poruke ovisne o filmskoj umjetnosti, na koje načine oni djeluju te neki tipovi subliminalnih poruka kojima se predstavnici filmske umjetnosti koriste. „Za većinu nas bi, vjerujem, bila vrlo razočaravajuća spoznaja koliko je naših misli uopće – naše. Za to su se probrinuli društvo, škola, roditelji i gomila drugih dobronamjernih ljudi. Pitanje jest jesu li svi „programeri“ nesvjesni da nekoga programiraju i jesu li svi dobronamjerni?“ (Martinović, 2014). Valja naglasiti kako je najčešća tehnika 'subliminalnih programera' upravo iskorištavanje tuđe podsvijesti, iz razloga što znaju da će tada sigurno dobiti ono što očekuju od te osobe. Nadalje, u radu je razrađena tema filmova i animiranih filmova, kako predstavnici animiranih filmova koriste subliminalne tehnike te kako na komunikaciju utječu subliminalne poruke i kako ih djeca doživljavaju. Cilj ovog rada je pokazati koliko subliminalne poruke odnosno dvosmislene poruke utječu u svakodnevnom životu, odnosno komunikaciji te koliko su ljudi kao i sama djeca podložna subliminalima. Također je cilj prikazati neke primjere kako se subliminalne poruke koriste, pretežito u animiranim filmovima, kako bi ih pojednici na vrijeme shvatili. Nadalje, bit je pokazati koliki utjecaj animirani filmovi imaju u samom odgoju i razvoju komunikacije, te da se upravo to treba osvijestiti.
Sažetak (engleski) When it comes to manipulation, communication is of a great importance. This work shows how much does subliminal messages depend on film art, how it functions and some types of subliminal messages that are used by filmmakers. "For most of us, I believe, it would be a very disappointing cognizance how much our minds are - ours. For this, the society, the school, the parents, and a bunch of other well-intentioned people. The question is whether are all "programmers" unaware of someone being programmed and whether they are all well-intentioned? " (Martinović, 2014). It should be noted that the most common technique of 'subliminal programmers' is just exploiting someone else's subconscious because they know that they expect from that person. In addition, in this work the theme of films and animated films is elaborated, as animated filmmakers use subliminal techniques and how communication influences subliminal messages and how children experience them. The idea of this work is to show how much does subliminal messages influence our lifes, our communication and to show the number of people and also children are being exposed to manipulation on a daily basis. Also, it describes some examples of subliminal use, predominantly in animated movies, so that the others could recognize them and react in time. Furthermore, the goal is to demonstrate how animated movies affects education and communication development and that is exactly what needs to be awakened.
Ključne riječi
film
animirani film
subliminalne poruke
Walt Disney
komunikacija
dijete
Ključne riječi (engleski)
movie
animated movie
subliminal messages
Walt Disney
communication
child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:349693
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-11 11:58:10