Naslov Lutka kao posrednik u komunikaciji s djecom
Naslov (engleski) Doll as an intermediary in communication with children
Autor Vjeka Šenjug
Mentor Morana Varović Čekolj (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tema ovog rada je lutka i njezina uloga u radu s djecom predškolske dobi. U povijesti lutkarstva nalazimo brojne primjere upotrebe lutaka koji nam pokazuju koliki su značaj lutke imale za pojedine kulture. Postoji mnogo različitih vrsta lutaka sa specifičnim karakteristikama i načinima animiranja, a u ovom radu izdvojene su samo neke. Za razumijevanje uloge lutke u dječjoj igri potrebno je biti upoznat sa njenim karakteristikama i važnosti za dječji razvoj. Simbolička igra, koja prevladava u ranom djetinjstvu, najčešće se odvija uz pomoć lutaka koje preuzimaju različite uloge i s kojima dijete ulazi u različite odnose. Pomoću simboličke igre dijete se može približiti svijetu odraslih, te ga istraživati na načine koje u stvarnom životu ne može. Također promatranjem simboličke igre možemo saznati mnogo toga o djetetu i njegovim osjećajima. Lutka je nerijetko glavni lik u dječjoj igri i ona može reprezentirati dijete kao i neku osobu blisku djetetu. Promatranjem djetetove interakcije ili postupanja s tom lutkom možemo uočiti odnose između djeteta i okoline, te njegove naravi. Za dijete odrasla osoba predstavlja određeni autoritet, pa kada ima neki problem bilo kod kuće ili u vrtiću, rijetko će joj se povjeriti, jer će prevladati strah. Upravo tada otkrivamo pravu snagu lutke. Lutka je u očima djeteta prijatelj kojem se može povjeriti bez straha, a njezina upotreba u predškolskoj ustanovi može uvelike olakšati posao odgojitelja. Na kraju navedeni su samo neki od mnogih načina primjene lutke u vrtićkoj grupi, kao i smjernice za postizanje maksimalnog učinka.
Sažetak (engleski) The topic of this paper is the puppet and its role in working with preschool children. The introduction is about the rich history of puppetry and its significance for certain cultures. Then we get to know the types of puppets and their characteristics, as well as the methods of using them. All of this is an important foundation for further work and application of the puppet in a preschool institution. To understand the role of a puppet in child's play, it is necessary to be familiar with its characteristics and importance for children's development. Symbolic play, which prevails in early childhood, most often takes place with the help of puppets that assume different roles and with which the child enters different relationships. With the help of symbolic play, the child can get closer to the world of adults and explore it in ways that he cannot in real life. Also, by observing symbolic play, we can learn a lot about the child and his or her feelings. A puppet is often the main character in child's play, and it can represent the child as well as a person close to the child. By observing the child's interaction or treatment with that doll, we can observe the relationship between the child and the environment, and its nature. For a child, an adult represents a certain authority, so when they have a problem either at home or in kindergarten, they will rarely confide in an adult, because fear will prevail. It is then that we discover the true power of the puppet. In the eyes of a child, a puppet is a friend that can be trusted without fear, and its use in preschool can facilitate the work of educators. At the end, only some of the many ways of using the puppet in the kindergarten group are listed, as well as guidelines for achieving maximum effect.
Ključne riječi
lutka
lutkarstvo
dijete
odgojitelj
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
puppet
puppetry
child
educator
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:898434
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-21 07:41:43